بیش از 5000 واکسن آنفولانزا جهت گروه هدف دریافت شد

صادق زاده گفت: به هیچ وجه نمی شود مسائل اجتماعی را به گردن یک دستگاه یا دولت گذاشت و در کشورهای موفق در حل مسائل اجتماعی، نقش مردم خیلی پررنگ تر است و باید همه دستگاه ها کنار هم باشند.


به گزارش راه آرمان، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بهزیستی در حوزه اجتماعی سلامت اجتماعی و نگهداری از افراد نیازمند است از جمله سالمندان، بیماران روانی مزمن و کودکان بدسرپرست است که در دو بخش  آموزشی و روزانه به آنان خدمات ارائه می شود.
قریب به 4 هزار کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند
وی گفت: در بحث نگهداری افراد در مراکز استان کرمان نسبت به سایراستان های کشور بیشترین مراکز را دارا است و رتبه نخست را در نگهداری کودکان دارد که قریب به 4 هزار کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزود: از این تعداد  کودکی که در بهزیستی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم  نگهداری می شوند همه به جز شیرخوارگاه به شکل غیر دولتی اداره می شوند.
62 مرکز بهزیستی استان توسط خیرین اداره می شود
صادق زاده عنوان کرد: 62 مرکز را در استان کرمان توسط خیرین اداره می شود که این تعداد زیاد کودکان در مراکز نگرانی هایی را نیز بوجود می آورد که امیدواریم بتوانیم پدیده بدسرپرستی را در جامعه کنترل کنیم.
123 مرکز نگهداری سالمندان، معلولان و توانبخشی در استان کرمان وجود دارد
وی به گروه سالمندان و معلولان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان 123 مرکز نگهداری سالمندان، معلولان و توانبخشی وجود دارد که امکان ترخیص این چنین افرادی وجود ندارد زیرا این چنین گروهی از داشتن خانواده محروم هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع و ابتلا به کرونا تدابیری به عنوان ابداع در استان کرمان ایجاد و استان را به 5 منطقه تقسیم کردیم و پروتکل هایی که بهزیستی برای این مراکز ایجاد کرده بیشترین از لحاظ کمی و کیفی دریافت می شود، به طور مثال در حوزه اجتماعی که نگهداری کودکان، سالمندان و یا مراکز اعتیاد هر کدام پروتکل های خود را می نویسند و ابلاغ می کنند.
صادق زاده بیان کرد: در مراکز بهزیستی از همان ابتدای ورود کرونا درگیری هایی وجود داشت که در مرحله اول یک بیمار 93 ساله به دلیل کهولت سن و بیماری که در بیمارستان بستری شده بود به کرونا مبتلا و درگذشت اما به لطف خدا تا به حال شاهد فوتی دیگری نبوده ایم.
وی تصریح کرد: یکی از مواردی که بسیار مورد پی گیری قرار دادیم دریافت واکسن آنفولانزا بود زیرا با جمعیتی که در مراکز بهزیستی وجود دارد اگر یکی دچار شود دیگران نیز مبتلا خواهند شد.
5250 واکسن آنفولانزا جهت گروه هدف دریافت شد
مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: 5 هزار و 250 واکسن آنفولانزا جهت گروه هدف دریافت شد که از این تعداد 4 هزار و 300 واکسن آن تزریق  و بقیه نیز تا پایان امروز انجام خواهد شد.
صادق زاده افزود: در حوزه رفاه اجتماعی و ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه اقدامات جدیدی را در استان دنبال کردیم و تلاش داریم در این موضوع نوآوری ایجاد کنیم تا در زمینه سلامت و رفاه اجتماعی همراهی و همگامی شکل بگیرد و شاهد اتفاقات مثبتی باشیم.
وی گفت: در سال 96 لایحه الزام به انجام مشاوره ژنتیک به مجلس پیشنهاد کردیم که خوشبختانه تبدیل به قانون شد و در حال حاضر در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفت.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: در کنار این رویکرد با مجلس تعاملات خوبی داریم واکنون پیشنهاد ۱۰ قانون جدید را به مجمع نمایندگان استان ارائه کرده و امیدواریم بتوانیم خلاءهای قانونی در حوزه سلامت اجتماعی و آگاهی جامعه را رفع کنیم.
نسخه کاربردی سند سالمندی برای اولین بار در کشور در کرمان نوشته شد
صادق زاده بیان کرد: مرکز هم اندیشی برای حضور نخبگان در حوزه اجتماعی ایجاد کردیم ، همچنین سند سالمندی برای اولین بار در کشور در کرمان نوشته شد که نسخه کاربردی است.
وی عنوان کرد: یک سند راهبردی در حوزه اجتماعی با مرکز آینده پژوهی دانشگاه  علوم پزشکی تدوین شد و هدف آن آینده نگاری جامعه ایران است که بدانیم با چه مشکلاتی مواجه هستیم و چه راهکارهائی نیاز است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به آن اشاره داشت بحث امید است که بررسی بیانیه و احصاء مسائل حوزه اجتماعی توسط مرکز هم اندیشی بهزیستی استان کرمان دنبال می شود.
استان کرمان اولین استان در کشور که در حوزه اجتماعی نشان زرین دریافت کرد
صادق زاده با تاکید براینکه استان کرمان اولین استان در کشور بود که در حوزه اجتماعی نشان زرین دریافت کرد، افزود: ما پیشنهاد دادیم این مسئولیت اجتماعی قانون شود تا برای بنگاه های اقتصادی تکلیف ایجاد  شود تا به وضعیت اجتماعی جامعه کمک کنند.
وی تصریح کرد: بیش از 1300 مرکز مردم نهاد در استان کرمان برای مسائل مردم و کارهای اجتماعی وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان، با بیان اینکه بحث هایی که در این شرایط کرونایی در یکسال گذشته اتفاق افتاد پویش های همدلی از طریق کمک های مردمی برای خانواده های نیازمند ایجاد شد.
صادق زاده بیان کرد: قریب به 500 هزار بسته معیشتی در طول یکسال بین گروه هدف توسط بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت توزیع شده است.
وی عنوان کرد: این ارتباط صرفا برای تامین معاش نبوده بلکه برای تامین مسکن نیز با قرارگاه خاتم،  بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان قراردادی منعقد شده است، همچنین با همکاری بنیاد مستضعفان طرح تامین اجاره خانه برای خانواده های نیازمند و خانواده هایی که دو معلول دارند نیز تامین شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ضمن گرامیداشت هفته بهداشت روان سلامت، تصریح کرد: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت 10/7 درصد از افراد جامعه با اختلال روانی روبرو هستند و 792 میلیون نفر در واقع 16 درصد آمار را زنان تشکیل می دهند، 46 میلیون نفر دچار اختلال دو قطبی و 20 میلیون نفر نیز دچار اسکیزوفرنی هستند که استان کرمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
صادق زاده خاطرنشان کرد:از استاندار درخواست کردیم شورای اجتماعی استان و کمیته های شهرستان با جدیت بیشتری دنبال شود تا برای هر منطقه یک سند اجتماعی تدوین شود و بدانیم شهرستان با چه مسائلی ممکن است مواجه شود و راه پیشگیری چیست.
وی تاکید کرد: متاسفانه شاهد بی اعتنایی و موازی کاری دستگاه ها نسبت به مسائل اجتماعی در استان هستیم.

کد خبر 24989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد