پیشنهاد ۱۰ قانون جدید سلامت اجتماعی به مجمع نمایندگان استان کرمان داده شده است

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: پیشنهاد ۱۰ قانون جدید به مجمع نمایندگان استان برای برقراری هر چه بیشتر سلامت اجتماعی در کشور و استان داده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس صادق‌زاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه یکی از وظایفی را که در بهزیستی پیگیری می‌کنیم استفاده از رسانه‌ها برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است  اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کرمان مشکلات زیادی در جامعه ایجاد کرده که این مشکلات بر افراد تحت پوشش بهزیستی بیشتر است.
وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد در 10 روز آینده شاهد مرگ و میرهای زیادی در استان کرمان به دلیل کرونا باشیم افزود: باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط دقیقتر عمل کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از وظایف ما در کنار مسئولیتهای اجتماعی نگهداری از سالمندان، معلولان، بیماران مزمن و کودکان بی‌سرپرست است گفت:خدمات آموزشی و روزانه در مراکز نگهداری بهزیستی ارائه می‌شود و در بخش دیگر نگهداری آنها را به عهده داریم.
وی با بیان اینکه استان کرمان رتبه اول افراد مقیم در مراکز نگهداری افراد در کشور را دارد افزود:حدود چهار هزار نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری بهزیستی استان کرمان نگهداری می‌شوند.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه 62 مرکز نگهداری کودکان توسط خیرین اداره می‌شود و خیرین در استان کرمان همکاری بسیار خوبی با ما دارند گفت:23 مرکز نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن در استان وجود دارد که این افراد خانواده ندارند.
وی با بیان اینکه شرایط افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند شرایط خاص و ویژهای بوده و در شرایط شیوع کرونا نگهداری از این افراد به جهت جلوگیری از ابتلا به کرونا کار سختی است ادامه داد:واکسیناسیون گروه هدف بهزیستی را پیگیری کرده‌ایم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با عنوان اینکه 5 هزار و 250 واکسن آنفلوآنزا دریافت شده که بیش از چهار هزار واکسن تا روز گذشته تزریق شده و مابقی آن نیز در حال انجام است افزود:پیشنهاد 10 قانون جدید به مجمع نمایندگان استان کرمان داده شده تا برقراری هر چه بیشتر سلامت اجتماعی در کشور و استان را شاهد باشیم و برای این اتفاق نیاز به همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه مرکز هم اندیشی در بهزیستی استان کرمان تشکیل شده و در این مرکز از اساتید دانشگاه و نخبگان برای بهبود سلامت اجتماعی و بهزیستی استفاده می‌شود گفت:سند سالمندی استان کرمان نیز توسط همین مرکز نوشته شده و به‌زودی از آن رونمایی می‌شود.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزایش امید در جامعه است افزود:بهزیستی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی لازم را انجام داده و ارتقای امید در جامعه را پیگیری می‌کند که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.
وی با بیان اینکه بنگاههای اقتصادی مسئولیت اجتماعی دارند و باید در راستای امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند گفت:بیش از هزار و 300 سازمان مردم نهاد و موسسه خیریه در استان کرمان داریم که برای فعالیتهای اجتماعی اقدام می‌کنند که ظرفیت بسیار بزرگی است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی همکاری بسیار خوبی با بهزیستی دارند افزود:حدود 500 هزار بسته معیشتی کمتر از یک سال گذشته بین افراد تحت پوشش بهزیستی استان کرمان با همکاری این نهادها توزیع شده است که جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکه طرح تأمین اجاره خانه زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار با همکاری بنیاد مستضعفان در استان در حال اجرا است گفت:در جهان آمار زنانی که اختلال روانی دارند بیشتر است و بر اساس آمار جهانی تعداد افرادی که اختلالات روانی دارند و باید در مراکز نگهداری شوند زیاد شده است.
صادق‌زاده با اشاره به اینکه شورای اجتماعی استان و کمیتههای شهرستانی به ریاست فرمانداران تشکیل شده است افزود:سند اجتماعی شهرستان‌های استان کرمان تدوین می‌شود و در نخستین گام در شهرستان‌های زرند و کوهبنان در حال تدوین این سند هستیم.

کد خبر 24983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد