۱۴۰ نوزاد و کودک بی سرپرست تحت حمایت بهزیستی قزوین قرار دارند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: ۱۴۰ نوزاد و کودک هم اکنون در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست استان حضور داشته و مورد حمایت قرار این دستگاه قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: براساس اصول ۲۱ و۲۹ قانون اساسی، ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۵۹، قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست  مصوب  ۱۳۹۲، حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:  براساس سیاست های جاری این سازمان، مراقبت و پرورش کودکان یاد شده در قالب ۲ برنامه مراقبت در خانواده زیستی و مراقبت در مراکز  شبانه روزی صورت می گیرد.
وی افزود: این کودکان از سن نوزادی تا ۱۸ سالگی و به بالا در مراکز شبانه روزی نگهداری و مورد حمایت قرار می گیرند. 
این مسوول با اشاره به هدف از تشکیل این مراکز،اظهار داشت: تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت کودکان و نوجوانان براساس الگوی اسلامی-ایرانی، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از طریق ارتقای توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی واقتصادی در این مراکز مورد توجه جدی قرار دارد.
وارثی با اشاره به اینکه در بهزیستی استان قزوین پنج مرکز نگه داری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست فعالیت می کند، افزود:  شیرخوارگاه حلیمه (س)، خانه کودکان ونوجوانان گلبرگ، خانه کودکان و نوجوانان ارغوان، خانه کودکان ونوجوانان امام علی(ع) و خانه کودکان و نوجوانان امام حسن مجتبی (ع) پنج مرکزی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه خانواده هایی که می خواهند تربیت و پرورش این فرزندان را بر عهده بگیرند باید واجد شرایط لازم که قانون تعیین کرده است باشند،افزود: تابعیت ایرانی، سن بیش از ۳۰ سال حداقل یکی از زوجین، مقید بودن به انجام واجبات و ترک محرمات، نداشتن محکومیت جزایی موثر با رعایت موارد مقرر در قانون مجازات اسلام و تمکن مالی شرایطی است که متقاضیان باید از آن برخوردار باشند.
این مسوول یادآور شد: از ابتدای سال  جاری تا به امروز سه کودک بد و بی سرپرست در استان قزوین به عنوان فرزند خوانده، تحویل خانواده متقاضی فرزندخواندگی شده است.

کد خبر 24950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد