اقلام ضروری مددجویان سازمان بهزیستی در شهرستان های چابهار و قصر قند از امروز توزیع می شود/ پرداخت کمک هزینه معیشتی به ۱۰۰ هزار مددجوی سازمان بهزیستی

آیین آغاز توزیع اقلام ضروری مددجویان سازمان بهزیستی در شهرستان های چابهار و قصرقند واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور مجازی رییس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در این آیین، ضمن تبریک اعیاد مبارک ماه ربیع الاول، گفت: امروز برای ما عید است که می توانیم به مددجویان عزیز و عزتمند سازمان بهزیستی در شهرستان های چابهار و قصر قند در جنوب استان سیستان و بلوچستان، کمک رسانی کنیم.

وی با اشاره به بازدید مهندس فتاح رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان و مشاهده نیازمندی های مددجویان بهزیستی در شهرستانهای منطقه، گفت: پس از این بازدید، نیازمندی های مددجویان منطقه احصا شد و برای کمک به اتمام ۱۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان، کمک هزینه معیشتی برای یک هزار خانوار تحت پوشش، لوازم منزل و تجهیزات توانبخشی و... در این دو شهرستان در مجموع مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، اختصاص یافت که توزیع اقلام از امروز آغاز می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود:در سال گذشته نیز پس از حادثه سیل، وضعیت سخت زندگی مردم و مددجویان بهزیستی از نزدیک مشاهده شد و در آن مقطع  برای تامین نیازهای اولیه مددجویان تا حد امکان، مبالغی بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد که با مشارکت مردم و خیرین و کمک های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تامین شد.

دکتر قبادی دانا همچنین به همراهی بنیاد مستضعفان با سازمان بهزیستی از ابتدای شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: تا به حال مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای تامین کمک هزینه اقلام بهداشتی در مراکز، تامین اقلام بهداشتی برای کودکان کار و خیابانی، پرداخت پاداش به کارکنان مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان سازمان بهزیستی و...اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین تسهیلات قرض الحسنه برای ودیعه مسکن مددجویان به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان جهت تخصیص به مددجویان، توسط این بنیاد پرداخت شده است.

دکتر قبادی دانا گفت:همزمان با توزیع اقلام اهدایی بنیاد مستضعفان در قصر قند و چابهار؛ شاهد پرداخت کمک هزینه معیشتی به مبلغ ۳میلیون ریال برای ۱۰۰ هزار خانوار مددجوی سازمان بهزیستی در سراسر کشور هستیم که بر اساس اولویت و جدول توزیع استانی، به مددجویان عزیز پرداخت می شود و درمجموع مبلغ ۳۰میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای پرداخت این کمک هزینه در آستانه اعیاد ماه ربیع الاول، اهدا شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از مهندس فتاح نیز گفت: تمامی تلاش ها  برای ایجاد همکاری نزدیک بین بنیاد مستضعفان و نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی و اهتمام برای رفاه حال مددجویان و محرومان در دوره مدیریت مهندس فتاح صورت گرفته است.

دکتر قبادی دانا همچنین از فرماندار ویژه شهرستان چابهار که با همکاری نزدیک در بهزیستی زمینه لازم برای حمایت از مددجویان نجیب، فهیم و با عزت سازمان بهزیستی را فراهم کرده است تشکر کرد و گفت:در پروسه توزیع و اهدای اقلام حتما عزت، منزلت و احترام مددجویان عزیز حفظ شود و تکریم شأن و منزلت این عزیزان باید نصب العین ما و شما باشد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان ضمن تشکر ویژه از استاندار سیستان و بلوچستان که با مدیریت جهادی برای کمک به مردم نجیب و اصیل استان اهتمام داشته و دارد اظهار امیدواری کرد تا با جلب کمک و مشارکت از بنیاد مستضعفان و سایر نهادها، شرایطی برای کمک به مردم محروم منطقه شمال استان هم  فراهم شود تا آلام و درد و رنج افراد دارای معلولیت نیز به حداقل برسد و بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند.

گفتنی است در این مراسم ۹۰۰ دستگاه یخچال،۱۰۲۰ دستگاه اجاق گاز،۷۲۰ تخته فرش،۱۷۰ دستگاه کولر گازی، ۲۰۰ دستگاه چرخ خیاطی به منظور ایجاد اشتغال،۳۵۰ دستگاه ویلچر،۱۰ دستگاه ویلچر برقی و ۱۷۰ دستگاه کولر گازی به نیازمندان جنوب استان سیستان و بلوچستان اهدا شد.

کد خبر 24935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =