توزیع 500 هزار بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 500 هزار بسته معیشتی طی ماه‌های گذشته بین جامعه هدف بهزیستی استان با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ... توزیع شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس صادق‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: کرونا در این روزها جدی‌تر از گذشته شده و تهدیدی برای افراد است و پیش‌بینی می‌شود طی 10 روز آینده شاهد آمار بالایی در استان کرمان باشیم.
وی بیان داشت: باید پروتکل‌های بهداشتی را بهتر و بیشتر مورد توجه قرار دهیم و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کنیم و در این شرایط که شیوع آنفولانزا را داریم باید بیشتر مراقب باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: بهزیستی در بخش خدمات آموزشی و روزانه و بخش شبانه‌روزی به مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند و استان کرمان دارای تعداد زیادی مراکز نگهداری کودکان، سالمندان و بیماران روانی مزمن است.
صادق‌زاده افزود: 4 هزار کودک زیرپوشش بهزیستی در مراکز و خانواده‌ها به غیر از شیرخوارگاه به دست خیران اداره می‌شوند که 62 مرکز نگهداری کودکان در استان کرمان داریم.
آمار مرگ کرونایی در مراکز بهزیستی کرمان؛ فقط یک نفر
وی اضافه کرد: 23 مرکز نگهداری معلولان سالمندان و بیماران روانی مزمن است و این افراد ترخیص نمی‌شوند زیرا از نعمت خانواده بی‌بهره هستند و پناهی ندارند و 4 هزار نفر نیرو و مددجو در 96 مرکز ما حضور دارند.
صادق‌زاده عنوان کرد: تدابیری را در کرمان ابداع کرده‌ایم از جمله اینکه استان به پنج منطقه تقسیم شده است و از طریق مجازی ارتباط مستقیم با مراکز داشته‌ایم و بیشترین پروتکل‌های بهداشتی را بهزیستی در مراکز زیرپوشش دارد.
وی تصریح کرد: تا امروز درگیری کرونایی بین افراد مراکز بهزیستی استان کرمان داشته‌ایم اما فقط یک نفر فوت کرد که سالمند 93 بستری در بیمارستان بوده است و در همان بیمارستان مبتلا به کرونا شد و درگذشت.
5250 مددجوی بهزیستی واکسن آنفولانزا دریافت می‌کنند
صادق‌زاده اظهار داشت: 5 هزار و 250 واکسن آنفولانزا دریافت کرده‌ایم که 4 هزار و 300 واکسن به افراد مقیم در مراکز بهزیستی استان کرمان تزریق شده است.
وی ابراز کرد: قانون پیشگیری از معلولیت وضع شده است و این در حالی ست که 44 هزار نفر معلول را طی سال در کشور داریم و پیشنهاد 10 قانون جدید را تنظیم و به مجمع نمایندگان استان کرمان ارائه کرده‌ایم تا خلاهای قانونی در زمینه برقراری سلامت اجتماعی را شاهد باشیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان از تدوین سند سالمندی خبر داد و تصریح کرد: این سند یک نسخه کاربردی است و در مرحله اصلاح قرار دارد و امیدواریم تا پایان دولت یک گام دیگر را برای کاربردی شدن این سند انجام دهیم.
صادق‌زاده ابراز داشت: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار داریم و «امید» یکی از مواردی‌ست که مورد مقام معظم رهبری قرار دارد و در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.
توزیع 500 هزار بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی
وی یادآور شد: کرمان نخستین استانی بود که در بخش مسؤولیت اجتماعی نشان زرین را دریافت کرد و پیشنهاد داده‌ایم این نشان به عنوان یک قانون درآید و مجلس به همه بنگاه‌های اقتصادی تکلیف کند به مسؤولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان از فعالیت بیش از یک هزار موسسه خیریه و سازمان مردم‌نهاد و یک هزار و 300 مرکز مردم‌نهاد در این خطه خبر داد.
صادق‌زاده خاطرنشان کرد: 500 هزار بسته معیشتی طی ماه‌های گذشته بین جامعه هدف ما با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ... توزیع شده است.
وی با تبریک هفته بهداشت روان متذکر شد: در گذشته می‌گفتیم یک درصد از آمار جامعه جهانی دچار اختلال روانی هستند که یک درصد از آنها هم دچار اسکیزوفرنی می‌شوند اما 10.7 درصد از افراد جامعه را افراد دچار اختلال روانی تشکیل می‌دهند و آمار زنان در این زمینه بیشتر است.
تمایل کرمانی‌ها به سرپرستی نوزادان دختر
وی تصریح کرد: اصرار به واگذاری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده‌ها داریم هرچند مسیر واگذاری بسیار سخت است، زیرا هیچ مرکزی مانند خانواده حتی خانواده بد تاثیر ندارد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمانی‌ها به دنبال سرپرستی نوزادان دختر هستند، اظهار داشت: یک هزار و 300 کودک در مراکز داشتیم که به 900 نفر کاهش یافته است و 400 نفر به فرزندی رفته‌اند.

کد خبر 24934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد