شهر تهران|رونمایی از پازل همدلی +گزارش تصویری

پویش پازل همدلی با شعار "قطعه قطعه جمع گردد، همدلی معنا شود" با محوریت تهیه و توزیع کوله پشتی مدرسه به همراه بسته کامل نوشت افزار  برای ارائه به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی شهر تهران افتتاح شد. 

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در مراسمی با حضور مدیرکل مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور، معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهر تهران، مشاور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل موسسه خیریه پیشگامان جمشید، نماینده تولید کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر کشور، خیرین و نمایندگان موسسات خیریه و چند تن از اعضای مجمع خیرین کشور از پازل همدلی در سالن اجتماعات بهزیستی شهر تهران رونمایی شد. 

 در ابتدای این مراسم مدیرکل مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور گفت: طرح پویش پازل همدلی صرفا از سوی سازمان بهزیستی نیست و با کمک مجموعه های خصوصی و تولید کنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر صورت گرفته است. 

مهدی کاظمی خالدی افزود : در طرح پازل همدلی، ظرفیت شفافی را ایجاد کردیم و به جای اینکه  ما برای جمع آوری کمک ها  تعیین کننده و تصمیم گیرنده باشیم، از بدنه خود مردم، این ظرفیت سازی صورت پذیرفته است و این مجمع های مردمی ساختاری دارند که این کمکها با نظارت خود مردم به دست مردم برسد. 

وی افزود: اولویت در این طرح شفاف سازی است.  به این صورت که همه ، از جمله آنهایی که مشارکت نموده اند ، رسانه ها  و مردمی که به انجام کار خیر علاقه دارند ، بتوانند شفاف ببینند که چه اتفاقی در جریان است و صفر تا صد این فرآیند کمک رسانی را بدانند. 

کاظمی تصریح کرد: مردم در پویش ایران همدل خیلی خوب عمل کردند و این پازل همدلی نیز به عنوان یک نماد برای این پویش و پویش ایران همدل به یادگار خواهد ماند.

مدیرکل مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور ابراز کرد: قرار است که یک پازل ششصد هزار  قطعه ای در یک مکان نصب شود که جزء میراث فرهنگی همه استانها و ایران شناسی برای نسل های آینده خواهد شد و اسم کسانی که در آن مشارکت می کنند ثبت شده و این کار به عنوان بزرگترین پازل از طرف ایران در کتاب رکوردهای جهانی(گینس) ثبت و شاخص یک کار خیر جمعی ماندگار شود. 

وی عنوان کرد: هدف مهم دیگر طرح در این است تا ظرفیتی را ایجاد کنیم که افراد بیشتری بتوانند بیایند و در کنار دیگر خیرین، به جامعه خیرین بزرگ بهزیستی اضافه شوند و این قطعات پازل 10 هزارتومانی برای این است که هر کسی با هر توان و امکانی بتواند مشارکت و نام خود را در این مجموعه ثبت کند. 

کاظمی اضافه کرد: در نهایت قرار است که با همت ۴۲ تولید کننده نوشت افزار بتوانیم ۶۰ هزار بسته لوازم التحریر برتر تولید داخل را به دست دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی برسانیم و آنها از این محصولات با کیفیت استفاده کنند. 

 آرام مدیر بهزیستی شهر تهران ضمن تشکر  از خیرین گفت: یکی از برنامه های اساسی سازمان بهزیستی، همواره بهره گیری از ظرفیت ها و مشارکت خیرین در مسیر کمک به اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده است و مطمعنا حضور این انسانهای نوع دوست که درد جامعه و  مشکلات اجتماعی را با تمام وجودشان احساس میکنند و به واسطه توجه به مسئولیت اجتماعی شان به یاری دستگاههای حمایتی می آیند، در رفع مشکلات جامعه بسیار مفید و کمک کننده است.

سید سعید آرام ضمن تبریک به واسطه انتخاب نام پازل همدلی گفت : این طرح در ادامه پویش ایران همدل و در فراخوان عمومی جهت تهیه و توزیع کوله پشتی مدرسه به همراه بسته کامل لوازم التحریر جهت ارائه به دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی در قالب طراحی و ساخت پازل با طرح و نقشه ایران صورت پذیرفته است، که همه ما تک تک، تکه های مهربانی این پازل را کنار هم قرار دهیم تا کار بزرگی که شاید بسیاری از دستگاه های اجرایی و سیستم های اداری در انجام آن ناتوان باشند، با مشارکت و همدلی مردم به بهترین و زیباترین شکل ممکن به ثمر بنشیند.

وی ادامه داد : امیدوارم که بتوانیم  با کمک و همراهی و همکاری شما خیرین عزیز که بارها در مراحل مختلف، در راستای کمک به جامعه هدف بهزیستی شتافته اید، این گام خوب را هم برداریم و کمک کنیم به فرزندانی که مطمعنا آینده نظام و این مملکت را شکل می دهند و چقدر خوب است که همه ما برای آینده کشورمان نقشی داشته باشیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : وقتی حاکمیت ورود مستقیم دارد کار زیاد خوب پیش نمی رود. ولی وقتی که امور اجرایی واگذار به بخش خصوصی و مردم  می شود، کار بهتر پیش می رود و نقش آفرینی که بخش خصوصی و مردم در عرصه های مختلف انجام داده اند، نماد خوبی از این ادعا است و در دیگر حوزه ها نیز قابل تکرار می باشد .

حسین میرزایی، تعبیر پازل همدلی را صیانت از اقتصاد حمایت دانست و گفت : هدف این پازل، شناسایی گروههای هدف ، کسانی که کالا با هدف مسئولیت اجتماعی و با کیفیت بالا و قیمت پایین تامین می کنند و خیرینی که منابع مالی تزریق می کنند می باشد و اصل سرمایه، کنار هم قرار گرفتن و تبادل نظر خوب و منطقی دولت و بخش خصوصی است .

مدیرعامل موسسه خیریه پیشگامان جمشید و عضو مجمع خیرین کشور نیز ضمن تشکر از مدیر و مسئولین ستاد بهزیستی شهر تهران به منظور برگزاری این جلسه ی مهم و ارزشمند گفت که همیشه صحبت از مشارکتهای اجتماعی به میان آمده اما تا به امروز طرحی به مانند پازل همدلی که تایید و همراهی اقشار مختلف و حداکثری جامعه را با خود همراه نماید کمتر دیده شده است و دلیل اقبال وسیع نسبت به آن را عواملی چون شفافیت، حفظ منزلت جامعه هدف و همدلی و همکاری بسیار خوب در بین اعضا عنوان کرد.

شایان ذکر است در انتهای این مراسم، با رونمایی از پازل همدلی بهزیستی شهر تهران، تعداد 18 هزار قطعه پازل و هریک به مبلغ 10 هزار تومان در فاز اول توسط خیرین و مدعوین محترم حاضر در سالن به نفع دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی شهر تهران خریداری گردید.

کد خبر 24923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد