قرچک| انجام آزمایش ژنتیک خانوارهای دارای سه معلول و بیشتر

 آزمایش ژنتیک خانوارهای سه معلول به بالا با همکاری  حوزه های تخصصی پیشگیری و توانبخشی و تیم تخصصی ژنتیک شهرستان ری، برای ۱۲ خانوار شهرستان قرچک انجام گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در خصوص این طرح اظهار داشت: معلولیت ها به دو گروه جسمی و ذهنی تقسیم می شوند که یکی از عوامل اصلی بروز معلولیت ها در کشور، اختلال های ژنتیکی هستند و در این میان تامین هزینه‌های مادی و معنوی برای خانواده هایی که فرزند معلول و دارای مشکل ژنتیکی دارند، بسیار سنگین و دشوار است.

اردشیر بهرامی در ادامه افزود: بی‌توجهی و ناآگاهی اغلب مردم پیرامون فواید آزمایش ژنتیک از جمله مهمترین دلایل بروز بیماری های ژنتیکی و معلولیت ها است و وجود این مساله علاوه بر صرف هزینه های هنگفت، مشکلات متعدد اجتماعی و روانی گستره ای را به دنبال دارد و بر این اساس سازمان بهزیستی با اجرای طرح آزمایش ژنتیک، سعی دارد تا از بروز این‌گونه بیماری‌ها جلوگیری کند. 

وی بیان داشت: اجرای مطلوب این برنامه که یکی از اهداف سازمان بهزیستی است، منجر به کاهش آسیب ها و شناسایی علل معلولیت در بین خانواده های چند معلول است و پیشگیری به  هنگام می تواند کودکان نسل های آینده جامعه سالم تر باشند.

وی در پایان از کارشناس ژنتیک بهزیستی استان تهران و تیم تخصصی آزمایش ژنتیک بهزیستی شهر ری قدردانی کرد و گفت: تمام تلاش و اهتمام ما در راستای حذف درد و رنج از خانواده های معلول است که شناخت علت معلولیت ها و اقدام برای کاهش و حذف آن، بی شک رضایت خداوند و خانواده ها را در پی دارد.

کد خبر 24910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد