پاکدشت| اقدامات جهادی بهزیستی برای محرومیت زدایی از مددجویان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: در راستای بسیج عمومی و به منظور مقابله با ویروس کرونا، تولید ماسک توسط فرزندان شبه خانواده مرکز ام البنین در روستای فیلستان یکی از اقدامات جهادی درشهرستان بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان تهران، محمود برزگر گفت: این اقدامات جهادی با تولید ماسک توسط گروه همیاران در محله قوهه و در مراکز اقامتی ادامه دارد.

 برزگر گفت: با کمک کلینیک مددکاری تعداد یکصد و ۱۰ بسته کامل نوشت افزار شامل کیف انواع دفتر ، مدادرنگی و.. به ارزش ریالی هر بسته یک میلیون و هفتصد هزار تهیه شد و در این حرکت جهادی در کنار فعالیت های مختلف در اختیار خانواده های آسیب تحت پوشش قرار گرفت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در ادامه افزود: با رعایت پروتکلهای بهداشتی کرونا ویروس ، برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از آسیب‌ها با حضور خانواده ها، برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از استرس و اضطراب و افسردگی  ، بازدید از منازل تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش و بررسی مشکلات آنها، غربالگری بینایی و شنوایی بصورت رایگان ،پرداخت کمک موردی به تعدادی از مددجویان تحت پوشش و برگزاری جلسه با دهیار و شورای دهیاری روستا و بررسی مسائل و مشکلات روستا از مهترین برنامه های این جهاد بوده است.

وی گفت : در ادامه کارهای جهادی بهزیستی ، با توجه به شروع مدارس و از سرگیری کلاس‌های درسی دانش آموزان و اتخاذ سیاست آموزش مجازی از سوی وزارت آموزش و پرورش و شیوع ویروس کرونا، به همت کلینیک مددکاری مانوسان و مرکز ندای مهر هزینه خرید 4 دستگاه کامپیوتر به ارزش تقریبی  یک میلیارد  ریال توسط شرکت مبین نت  برای دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی ، با هدف بهره مندی دانش آموزان کم بضاعت  شهرستان از آموزش مجازی و ایجاد شرایط برابر و مناسب آموزشی خریداری شد.

برزگر در پایان اظهار داشت: کارهای جهادی در بهزیستی شهرستان با هدف محرومیت زدایی و گسترش فرهنگ محله محوری در ارائه خدمات بهزیستی، توسط تیم های جهادی بهزیستی شهرستان ها در سطح مناطق محروم شهرستان در حال برگزاری است.

کد خبر 24907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد