تدوین بسته حمایتی بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول/ ۱۱۳ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن هستند

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیته راهبری کشوری برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول در تبریز با اشاره به تدوین بسته حمایتی بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای توانجو و مددجویان، گفت: در حال حاضر ۱۱۳ هزار خانوار فاقد مسکن پشت نوبت دریافت خدمت هستند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل آذربایجان شرقی، «علی ربوبی» دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیته راهبری کشوری برای تامین مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول در تبریز با اشاره به تدوین بسته حمایتی بهزیستی برای کمک به تامین مسکن خانواده‌های دارای توانجو و مددجویان، گفت: در سطح کشور با همکاری و مشارکت سایر نهادهای مرتبط مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی و خیران  به تامین مسکن ۱۱۰ هزار خانوار دارای معلول و مددجویان کمک شده است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، افزود: امسال براساس امضای تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان برای تامین مسکن ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار دارای حداقل ۲ عضو معلول در سطح کشور کمک می‌شود که تاکنون از این تعداد ۶ هزار و ۲۵۰ واحد مسکن به جمعیت هدف واگذار شده است.

وی با بیان اینکه براساس این تفاهمنامه ۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکن نیز در دست ساخت است، ادامه داد: امید است این واحدها نیز تا ۲ سال آینده تکمیل و به افراد تحت پوشش تحویل شود.

ربوبی با اشاره به اینکه خدمات بهزیستی در زمینه مسکن ویژه خانوارهای فاقد مسکن بوده و اولویت با سرپرستان خانوار است، یادآوری کرد: در زمان کنونی حدود ۱۱۳ هزار خانوار فاقد مسکن پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند که برای تامین مسکن این خانوارها تفاهمنامه‌ای با بسیج سازندگی برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه برای ساخت ۵ هزار و ۲۵۲ واحد مسکونی در مناطق مرزی و سخت عبور و با قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی امضا شده است.

دبیر ستاد مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور، با بیان اینکه برای خانوارهای دارای ۲ عضو معلول نیز با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن در شهرها ۳۰۰ میلیون ریال و در روستاها ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود، ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال وام با کارمزد ۵ درصد با معرفی بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: تلاش می‌شود با پیگیری از بانک مرکزی این تسهیلات برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز محقق و مشکل جمعیت هدف بهزیستی برای دریافت این تسهیلات رفع شود.

کد خبر 2486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =