شهرقدس|طرح غربالگری شنوایی اجرا شد

طرح غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران به منظور پیشگیری از آسیب گفتار و زبان در بزرگسالی در بهزیستی شهرستان قدس انجام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، پروین یاری زاده با تاکید بر لزوم غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران به منظور پیشگیری از آسیب زبان و گفتار در بزرگسالی گفت: طرح سراسری غربالگری شنوایی از سنین بدو تولد تا ۱۸ ماهگی بهزیستی  شهرستان قدس انجام شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در ادامه بیان داشت: این طرح به صورت فعال و با رعایت شیوه نامه های بین المللی در پنج پایگاه فعال در سطح شهرستان قدس شامل سه مرکز بهداشت امام خمینی(ره)، امام حسین(ع) و شهید عشرتی، مرکز ارزیابی شنوایی لعیا و بیمارستان ۱۲ بهمن، در حال اجرا است.

یاری زاده اذعان داشت: از ابتدای سال جاری بالغ بر حدود ۹۰۰ نفر به پایگاه های فعال مراجعه نموده که از این تعداد، ۲۵ کودک به کلینیک های تخصصی جهت تشخیص قطعی کم شنوایی ارجاع داده شده اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس در پایان، گفت:  امیدواریم با تاکید بر ضرورت انجام غربالگری شنوایی در بدو تولد و تشخیص به موقع شروع آسیب شنیداری در سنین پایین، گامی ارزنده در پیشگیری از اختلال شنوایی و گفتار کودکان برداشته باشیم.

کد خبر 24808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد