شاهین شهر و میمه| پیام فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه به مناسبت روز جهانی عصای سفید

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی عصای سفید، اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در پیامی روز جهانی عصای سفید را به تمامی روشندلان جامعه تبریک گفت. 

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، تاجمیری در این پیام آورده است: بیست و سوم مهرماه روز جهانی نابینایان (عصای سفید) نامگذاری شده تا بینایان ضمن قدرشناسی از نعمت بینایی و سلامتی خود، با درک شرایط و محدودیت های این عزیزان زمینه تکریم و رفاه آنان بویژه امکان بهرمندی از خدمات عمومی را فراهم نمایند و متولیان امور عمومی نیز با همکاری همگانی مردم پیش بینی و تمهید مقدمات لازم را در این راستا معمول نمایند؛زمینه هایی چون مناسب سازی معابر که امروز در کشور ما دارای الزامات قانونی هم شده است، همینطور بستر سازی  فرهنگی، آموزشی،شغلی و... ضمن تبریک این روز به روشندلان عزیز کشور و سراسر دنیا، نباید فراموش کنیم میزان هوش و توانایی ذهنی و جسمی در برخی از این همنوعان به قدریست که تداعی میکند: "خدا گر ز حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید در دیگری".
رودکی شاعر معروف و تاثیر گذار ایران از زمره همین روشندلان موفق بود که به ستاره ای درخشان در تاریخ ادبیات و فرهنگ و هنر این سرزمین تبدیل شد. امروز عصای سفید و خط بریل از پیشرفت ها و مشخصه های گویای جامعه نابینایان در سطح جهانی بشمار میرود.

کد خبر 24793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد