ورامین| نشست هم اندیشی نابینایان با نماینده مجلس

به مناسبت روز جهانی عصای سفید، جمعی از نابینایان شهرستان ورامین با نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این دیدار ابتدا نابینایان به بیان برخی  از مشکلات خود پرداختند.

نداشتن شغل مناسب، عدم اجرای درست قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، عدم مناسب سازی معابر و اماکن عمومی، عمده مشکلات مطرح شده توسط افراد دارای معلولیت بینایی در ورامین بود.

در این نشست، نابینایان هم پیشنهادهایی رامطرح کردند که مورد موافقت حسین نوش آبادی قرار گرفت.

 ابلاغ کامل و اجرایی قانون جامع حمایت از معلولان به ارگانها، سازمان ها و نهادهای دولتی، دعوت از ریاست فراکسیون معلولان مجلس برای حضور در شهر ورامین، داستفاده از یکی از نابینایان  ورامین به عنوان مشاور نماینده در امور معلولان، از جمله این پیشنهادها بود.

   در ادامه این نشست، حسین نوش آبادی، روز جهانی نابینایان را تبریک گفت و ضمن پذیرش پیشنهادهای نابینایان، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات معلولان بخصوص نابینایان در شهرستان ورامین بکار خواهم گرفت.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در ادامه با بیان اینکه با کمک مدیران شهرک های صنعتی بخشی از مشکل اشتغال معلولان، برطرف می شود و افزود: نابینایان می توانند با ثبت شرکت های تعاونی و مشارکت افراد علاقمند، بخشی از مشکل اشتغال خودشان را حل کنند.
 
گفتنی است، در پایان این نشست، حسین نوش آبادی با اهدای هدایایی  از نابینایان ورامینی تقدیر کرد.

کد خبر 24783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد