کوهسرخ | راه اندازی 2 مرکز مثبت زندگی در شهرستان کوهسرخ از اولویت های این اداره خواهدبود

پوریوسف با بیان اینکه 35 هزار نفر در شش ماهه ابتدای سال از خدمات مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی خراسان رضوی برخوردار شده اند، گفت: راه اندازی 2 مرکز مثبت زندگی در شهرستان کوهسرخ از اولویت های اداره کل خواهد بود و بخشی از فعالیت های اداره بهزیستی به این مراکز منتقل می شود

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، در حاشیه آیین استقلال اداره بهزیستی کوهسرخ که با حضور مدیران استانی و شهرستانی در محل اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بهزیستی یک سازمان برخواسته از انقلاب است که در سال 59 تاسیس شد و امسال چهلمین سالگرد تاسیس آن در کشور است.

وی با بیان اینکه فعالیت های گسترده ای به لحاظ قانون به بهزیستی واگذار شده و خدمات زیادی را در زمینه توانمندسازی افراد نیازمند، کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش رفاه اجتماعی انجام می دهد، خاطرنشان کرد: کوهسرخ از چندماه گذشته به شهرستان ارتقاء پیدا کرد و یکی از اولویت های ما استقرار اداره در این منطقه بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نمایندگی از گذشته در کوهسرخ مستقر بود و زیرساخت های لازم برای استقلال بهزیستی در این شهرستان فراهم بود، تصریح کرد: 2 سهمیه استخدامی از 37 سهمیه در آزمون استخدامی پیش رو را برای شهرستان کوهسرخ در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی 2 مرکز مثبت زندگی در شهرستان کوهسرخ از اولویت های اداره بهزیستی خواهد بود، اذعان کرد: کل پرونده های افراد مستمری بگیر به این مراکز منتقل خواهد شد و بخشی از فعالیت اداره بهزیستی به این مراکز منتقل می شود.

پوریوسف با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی 22 خدمت سطح اول نظیر بازدید منازل، گزارش مددکاری، ارزیابی خانواده ها، اشتغال، فعالیت های پیشگیرانه و... را انجام خواهند داد، عنوان کرد: مجوز مرکز مشاوره و خدمت مشاوره تخصصی به افراد علاقه مند و متخصص در این زمینه اعطاء خواهد شد تا بتواند کارهای مربوط به این حوزه را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم که در حال حاضر وضعیت خانواده در کشور خوب نیست و نیازمند تجدیدنظر در سیاست های حوزه خانواده داریم، تشریح کرد: تشکیل خانواده باید تسهیل و تسریع و سالم سازی شود و تشکیل خانواده تا تحکیم آن در سیاست ها در نظر گرفته شود تا منجر به طلاق و آسیب های اجتماعی نرسد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه خانواده باید به تعالی برسد یعنی تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده از سیاست هایی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، تاکید کرد: از خانواده متعالی است که افراد ارزشمند، خدمتگذار و شهروندان قانونمند و مسئولیت پذیر رشد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ای که متعالی نباشد مطمئناً محصول آن فرد معتاد، طلاق، کودک آزاری، بی سرپرست و زن سرپرست خانوار خواهد بود، بیان کرد: سامانه ثبت طلاق با نظارت دادگستری استان در بهزیستی فعال است و کلیه طلاق ها نیز در این سامانه ثبت می شود.

پوریوسف با اشاره به اینکه وارد شدن زوج های متقاضی طلاق به چرخه مشاوره و سازش چندین هزار زوج و رها کردن روند طلاق از آثار سامانه ثبت طلاق است که باعث کاهش 40 درصدی مراجعه به دادگاه های خانواده در چند سال گذشته شده است، ابراز کرد: 35 هزار نفر در شش ماهه ابتدای سال از خدمات مشاوره تلفنی رایگان بهزیستی برخوردار شده اند.

کد خبر 24763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد