ورامین| بیکاری مهمترین مشکل نابینایان است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین گفت: در حال حاضر ۴۰۰ کم بینا و نابینا از خدمات بهزیستی شهرستان برخوردارند که بیکاری، مهمترین مشکل این افراد است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، اعظم هراتی گفت: از مجموع ۴۰۰ نابینای مطلق و کم بینا تحت پوشش خدمات بهزیستی ورامین، یکصد نفر در مناطق مختلف مشغول به کار می باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۰ نابینای مطلق و کم بینا از خدمات بهزیستی ورامین بهره مند هستند که از این تعداد ۳۸۹ نفر نابینای مطلق و ۱۱ نفر کم بینا میباشند.

هراتی اظهار داشت: بهزیستی در سه حوزه پیشگیری ، درمان و پس از درمان خدمات خود را به مردم و نابینایان ارائه می دهد که در حوزه پیشگیری ، بهزیستی همه ساله طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی ) را در کودکان ۳ تا ۶ ساله در پایگاه های بهزیستی و مهدهای کودک اجرا می کند تا کودکان مشکوک به بیماری شناسایی و مراحل درمان آن ها انجام شود.

وی اظهار کرد: بیماری تنبلی چشم اگر به موقع شناسایی گردد قابل درمان است و در صورت بی توجهی می تواند به نابینایی فرد منجر شود.

رئیس بهزیستی ورامین افزود: در حال حاضر حدود  صد نفر از نابینایان ورامین با همکاری مسوولان شهرستان مشغول به کار شده اند.

وی گفت: ارائه هزینه ودیعه مسکن، مناسب سازی منزل،پرداخت هزینه درمان از جمله عینک و آزمایشات، ارائه تجهیزاتی نظیر عصای سفید، ساعت مچی، دفتر بریل و ویلچیر، مستمری ماهانه، اختصاص وام مسکن و تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال،  بخشی از خدمات بهزیستی به نابینایان ورامین است
هراتی در خصوص مناسب سازی محل تردد نابینایان در شهر ورامین گفت : با تعامل بسیار خوب ادارات و نهادهایی همچون شهرداری و فرمانداری ورامین معابر و پیاده روهای شهرستان برای تردد این افراد با موزائیک های نواری(بریل)، مناسب سازی شده است.

کد خبر 24755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد