۲۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی پاکدشت برخوردارند

تهران - ایرنا - رییس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانواده از خدمات حمایتی بهزیستی پاکدشت برخوردارند که این حمایت‌ها در ایام شیوع ویروس کرونا، از کیفیت و کمیت بیشتری برخوردار شده‌است.

محمود برزگر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۲۵ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانواده از خدمات حمایتی بهزیستی پاکدشت برخوردارند که از این تعداد، ۴ هزار و ۷۰۰ نفر دارای معلولیت‌های ذهنی، جسمی، حسی و حرکتی و مابقی افرادی نظیر زنان سرپرست خانوار، فرزندان ایتام و چندقلوها هستند.
وی با اشاره به ارائه خدمات حوزه توانبخشی بهزیستی افزود: صدور معرفی‌نامه به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی به منظور کاهش تعرفه‌های درمانی، صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق روستایی، خرید انشعاب آب، برق وگاز افراد تحت پوشش به صورت رایگان و ارائه حمایت‌های عملی ادارات و دستگاه های خدمت‌رسان بخشی از فعالیت‌های بهزیستی در پاکدشت است.
وی همچنین از ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج، فرزند پروری و پیشگیری از اعتیاد به ۷۵ هزار نفر از مردم پاکدشت خبر داد.
فعالیت ۵۰ مرکز توانبخشی غیر دولتی در پاکدشت
برزگر با اشاره به اینکه پاکدشت یکی از شهرستان‌های پیشگام در واگذاری خدمات توانبخشی به مراکز غیر دولتی است افزود: پاکدشت از ۵۰ مرکز توانبخشی غیردولتی برخوردار است که بهزیستی به ازای خدماتی که از سوی این مراکز ارائه می‌شود، به آنها یارانه پرداخت کرده و تعداد اندکی از این مراکز، بابت خدمات توانبخشی، نگهداری و مراقبت، مبالغ بسیار اندک از خانواده ها دریافت می‌کنند.
وی گفت: هر چند که تعدادی از مراکز روزانه همچون مهدهای کودک و مراکز نگهداری بیماران اوتیسم و آموزشی با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده ولی، مراکز شبانه با توجه به شرایط فیزیکی و خاص افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
رییس بهزیستی پاکدشت افزود: در این مراکز، ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه افراد در معرض ابتلا به کرونا، به صورت مستمر آزمایشات PCR و تب سنجی انجام می‌شود و تا کنون موردی مبنی بر فوت و مرگ و میر ناشی از کرونا در این مراکر گزارش نشده است.
این مسئول از تهیه و توزیع ارزاق و بسته های معیشتی و بهداشتی بین خانواده مددجویان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون و با همکاری خیرین حدود ۴ هزار و ۱۰۰ سبد کالا، هزار و ۶۰۰ بسته لوازم التحریر، هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و یک تن گوشت مرغ بین مددجویان توزیع شده است.
وی همچنین از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال بین مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی پاکدشت خبر داد.
اجرای طرح پویش همدلی در بهزیستی پاکدشت
رییس بهزیستی پاکدشت با اشاره به اجرای "پویش همدلی" و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در همدلی مؤمنانه افزود: این پویش از عید غدیر آغاز و تا آخر ماه صفر ادامه دارد و طی آن، ۱۰ تن برنج ایرانی و ۴ تن روغن به ارزش ۳ میلیارد ریال بسته بندی شده و همراه با ماسک و  ژل صدعفونی کننده بین افراد تحت پوشش بهزیستی توزیع می‌شود تا بخی از نیازهای جامعه هدف برطرف شود.
برزگر تصریح کرد: به دلیل رعایت اصل شفاف سازی در جمع آوری کمک‌های مردم، تمامی هدایای خیرین به صورت غیر نقدی بوده دریافت شده و مبالغ نقدی که حدود ۲۰۰ میلیون ریال بوده، به صورت مستقیم به حساب مشارکت‌های مردمی اداره کل  شده و به صورت متمرکز به حساب مددجویان واریز شده است.
وی تأکیدکرد: اغلب افراد تحت پوشش بهزیستی، جزو سه دهک پایین درآمد جامعه می‌باشند و شیوع کرونا، زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده و تلاش گردیده تا با کمک خیرین و معرفی این افراد به صاحبان حرف و مشاغل، برای برخی از این خانواده‌ها شغل متناسب در قالب کار در منزل فراهم کنیم.
رییس بهزیستی پاکدشت همچنین از تهیه ۴ دستگاه رایانه به ارزش یک میلیارد ریال با هدف بهره مندی دانش آموزان کم بضاعت از آموزش مجازی خبر داد.
این مسئول  از خیرین به عنوان بازوی توانمند بهزیستی در خدمت رسانی به نیازمندان و مددجویان یاد کرد و افزود: خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود به بهزیستی را از طریق واریز به شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵  ، استفاده از نرم افزارهای سکه، آپ، تاپ، همراه کارت، کیپاد و یا کدهای دستوری #۱۴*، #۷۳۳۷۹*،  # ۷۴۱۵۵*، #۷۲۴۳۰۰*، #۷۶*، #۲۵*، #۱* اهدا کنند.
پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.

کد خبر 24741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد