شرایط جامعه برای حضور نابینایان مناسب سازی شود

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط جامعه باید برای حضور نابینایان مناسب سازی شود تا این افراد بتوانند با کمترین کمک، کارهای اولیه خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛فرهاد بشیری روز جمعه همزمان با ۱۵ اکتبر مصادف با ۲۴ مهرماه روز جهانی عصای سفید در دیدار با خانواده دو نابینای پاکدشتی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات نابینایان، نگاه ترحم‌آمیز به آنان است و این امر باعث می‌شود تا این افراد نتوانند در جامعه حضور پیدا کرده و به امورات خود رسیدگی کنند.
وی افزود: نابینایان امروز توان و ظرفیت خود را در حوزه‌های مختلف جامعه به اثبات رساندند و با طی کردن مدارج عالی علمی و قرار گرفتن در جایگاه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی ثابت کردند که شعار معلولیت، محدودیت نیست، واقعیتی انکار ناپذیر است.
وی اظهار کرد: این که در این خانواده دو نابینا در مقاطع کارشناسی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل می‎باشند نشان از عزم و اراده این قشر برای حضور اثربخش در جامعه دارد که البته حمایت های بهزیستی نیز در پیشرفت و موفقیت این افراد بی اثر نبوده است.

بشیری گفت: روز جهانی عصای سفید بهانه‌ای است که در نابینایان دارای استعداد شناسایی و با تقویت آن‌ها، این افراد در مسیر درست و هدفمند هدایت شوند.
وی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های شهرستان، مناسب سازی معابر اصلی،پیاده روها و ووردی ادارات و بانک‌های است تا افراد نابینا بتوانند به راحتی و با کمترین کمک، به امورات شخصی خود برسند.
رئیس بهزیستی پاکدشت نیز در این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۰۰ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت می‌باشند که از این تعداد، ۴۰۰ نفر از آنها نابینا و کم بینا هستند.
محمود برزگر افزود: نابینایی همانند سایر معلولیت ها پدیده‌ای ناخواسته است که برای هر فردی در هر زمان و مکانی ممکن است اتفاق افتد ولی مهم این است که معلولیت، محدودیت نبوده و نباید عامل بازدارنده‌ای برای حضور افراد در صحنه‌های مختلف اجتماعی  باشد .
وی با تأکید بر حمایت از دانشجویان کم بینا و نابینا گفت: بهزیستی به این دانشجویان شهریه دانشجویی پرداخت کرده و در صورت برگزاری آزمون های استخدامی، مکاتبات لازم جهت استفاده از سهمیه سه درصد استخدامی آنها انجام می شود.
پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر 24740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد