مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با شبکه استانی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی عصای سفید گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور با تبریک روز جهانی عصای سفید شعار امسال را "ارتباط موثر جامعه، زمینه ساز توانمندی نابینایان" عنوان کرد و افزود:
از ۸۸هزار و ۳۰۱ خانوار تحت حمایت بهزیستی، ۵۵۷۹ نفر معلول نابینا و ۳۶۵۰ مستمری بگیر هستند که تعداد معلولان بینایی مرکز استان، ۱۷۳۷ نغر هستند.

وی بااشاره به فعالیت دو مرکز توانبخشی غیر دولتی خانواده و کودک کم بینا و نابینا در ارومیه و بوکان تصریح کرد: ۱٠٠ کودک دادای معلولیت بینایی از آموزشهای لازم بهره مند می شوند.

فریور ادامه داد: امسال ۴۲۵ قلم وسایل کمک توانبخشی معلولان بینایی از جمله عصای سفید و ساعت گویا و.. در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: ۵٠ میلیون تومان اعتبار به انجمن نابینایان برای رفع احتیاجات مددجویان نابینایان اختصاص داده شده است.

وی بااشاره به اهمیت پیشگیری در جلوگیری از بروز معلولیتها افزود: ۴ مورد از ۵ معلولیت بینایی در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است که این مسئله اهمیت توجه به پیشگیری را بیش از پیش نشان می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان به مسئله اشتغال مددجویان نابینا اشاره کرد و خاطر نشان کرد: قانون ۳ درصد سهمیه استخدامی معلولان و سهم ۳۰ درصدی بکارگیری از معلولان بینایی در مشاغل اپراتوری و دفتری مواردی است که قانون گذار به آن توجه داشته و طبق اعلام آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر لزوم اجرای این قوانین در استخدام ها تاکید کردند.

کد خبر 24734

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد