مصاحبه رادیویی مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به مناسبت روز نابینایان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی نابینایان با شبکه رادیویی مرکز استانی آذربایجان غربی گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛دکتر سعید فریور باتبریک روز جهانی عصای سفید گفت:  بهزیستی استان به ۸۸ هزار و ۳۰۱ خانوار مددجو خدمات ارائه می دهد که از این ۵۵۷۹ نفر مددجوی بینایی هستند.

وی ادامه داد: همچنین به ۳۶۵۰ معلولان بینایی در استان ماهانه مستمری پرداخت می شود.

فریور با اشاره به حمایت کنوانسیون جهانی و وجود قوانین حمایتی از حقوق معلولان در جهت رفع نیازهای آنها تصریح کرد: طبق قانون کلیه دستگاههای کشوری موظف به رفع نیازهای این قشر از معلولان در جامعه هستند.

وی در خصوص رفع مشکل رفت و آمد و اشتغال معلولان نابینا افزود: شرایط تسهیل تردد برای مددجویان بینایی در ساختمانهای جدید التاسیس لحاظ شده اما متاسفانه در بناهای قدیمی امکان لحاظ همه شرایط وجود ندارد و لازم است همه دستگاهها با همکاری هم شرایط تردد را برای این معلولان فراهم کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر  توانمندی مددجویان بینایی و لزوم بهره مندی دستگاهها از این توانمندی ها خاطر نشان کرد: قانون ۳ درصد سهمیه استخدامی معلولان و سهم  ۳۰ درصدی بکارگیری از معلولان بینایی در مشاغل اپراتوری و دفتری مواردی است که قانون گذار به آن توجه داشته و حتماباید این سهمیه ها در استخدام لحاظ شود. 

وی بااشاره به شرایط تحت پوشش قرار گرفتن افراد دارای معلولیت در بهزیستی گفت: کمیسیون های پزشکی بهزیستی موارد احتمالی و درصد معلولیتها را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت تایید افراد تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند.

کد خبر 24733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد