پیشوا| تشریح اقدامات پایگاه خدمات اجتماعی در هفته سلامت روان

معاون امور اجتماعی بهزیستی شهرستان پیشوا اقدامات پایگاه خدمات اجتماعی ترنم یاری و حامی را شرح داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اکرم داودی در توضیح هدف این پایگاه ها، گفت: ارائه خدمات در راستای کنترل و کاهش  آسیب های اجتماعی در سکونتگاههای غیر رسمی که آسیب پذیری بالایی دارند، عمده فعالیت پایگاه ها است.

 وی افزود: کارشناسان  این پایگاهها با شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی  و تشکیل پرونده برای آنها ، به ارایه خدمات تخصصی روانشناختی و مددکاری برای آنها  می پردازند.

داودی تصریح کرد:  در سالهای اخیر سکونت گاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی در کلان شهرها و بطور ویژه در شهرهای اطراف پایتخت رو به افزایش گذاشته است و متاسفانه یکی از شهرهایی که با این معظل روبرو شده است شهر پیشوا است.

معاون اجتماعی بهزیستی پیشوا در ادامه اظهار داشت: پیشوا همچون سایر شهرهای نزدیک به پایتخت و کلانشهرها با معضل ها و مشکلات زیادی از جمله افزایش  مهاجرت و به تبع آن افزایش حاشیه نشینی روبرو شده است بگونه ای که طی دهه اخیر جمعیت آن بیش از 2 برابر شده است که این باعث بروز مشکلات عدیده فرهنگی و اجتماعی شده است. 

وی افزود: یکی از قدیمی‌ترین مناطق  پیشوا که با افزایش مهاجرت به آن و افزایش حاشیه نشینی اکنون جزو محدوده شهر پیشوا به حساب می آید، کهنک است که در جنوب شرقی پیشوا و در حاشیه شهر واقع شده‌ و در ابتدا روستایی کوچک بوده اما در طول زمان  با افزایش جمعیت آن گسترش پیدا کرد به نحوی که اکنون جزئی از شهر پیشوا محسوب می شود، اما همچون سایر مناطق حاشیه نشین این محله نیز با معظلات اجتماعی فراوانی روبرو است.

داودی خاطرنشان کرد: بر همین اساس اداره بهزیستی شهرستان با همکاری موسسه ترنم یاری و حامی اقدام به تاسیس پایگاه خدمات اجتماعی در این منطقه نموده که این پایگاه فعالیت خود را تحت نظارت مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان آغاز کرد و کارشناسان مستقر در این پایگاه، خدمات ارزنده ای شامل شناسایی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی  و تشکیل پرونده برای آنها، آگاهسازی عمومی، معرفی خدمات سازمان، و مداخله در موارد ضروری، همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی  مهارت های زندگی، پیشگیری از خشونت های خانگی، خودکشی، کودک آزاری و کارگاههای مهارت آموزی را انجام داده و برگزار کرده اند و در حال حاضر نیز در حال خدمت رسانی به جامعه هدف هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی پیشوا در پایان با تشکر از مرجان رحیمی به عنوان مدیر موسسه مددکاری یاری و حامی پیشوا و تقدیر از اهالی خوب کهنک، بیان داشت: در هفته سلامت روان برگزاری دو دوره آموزشی به صورت مجازی با محوریت فرزند پروری، خانواده سالم، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و همچنین تهیه و توزیع بروشورهایی با محوریت سواد سلامت از اقدامات پایگاه خدمات اجتماعی ترنم یاری و حامی پیشوا در این منطقه خاص از شهر پیشوا بوده است‌.

کد خبر 24702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد