پیشوا| افسردگی خود به خود درمان نمی‌شود

به گفته یکی از مسئولان اورژانس اجتماعی استان تهران، افسردگی خود به خود درمان نمی‌شود و در سال‌های آتی مهم‌ترین عامل مرگ و میر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، آسیه ملک دار گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، «سلامت روان» یعنی وضعیتی که فرد بتواند توانایی‌های خود را بشناسد، آن‌ها را پرورش دهد، مشکلات را رفع کند، خشم خود را کنترل کند و مهارت‌های زندگی را فرا بگیرد.

وی افزود: با دو مولفه می‌توان تشخیص داد که یک نفر سلامت روان دارد یا خیر. مولفه اول نداشتن اختلالات روانی و مولفه دوم کیفیت ارتباط فرد با خود، دیگران و جهان پیرامون است. 
 
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان پیشوا اظهار کرد: همچنین سواد سلامت روان به معنای باور و دانشی است که به اختلالات، علل و مولفه‌های آن و در مجموع به شناخت، پیشگیری و مدیریت اشاره دارد.
 
ملک دار گفت: از هجدهم تا بیست و چهارم اکتبر به نام «سلامت روان» نامگذاری شده است و هدف از آن، آگاهی بخشی در این زمینه است.
 
وی افزود: افسردگی، اضطراب و وسواس از جمله شایع‌ترین بیماری‌هایی هستند که سلامت روان را تهدید می‌کنند.
 
مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان پیشوا ادامه داد: این باور که مشکلات روانیبه مرور زمان و به خودی خود رفع می‌شوند، کاملا اشتباه است و افراد برای جلوگیری از تشدید بیماری باید به متخصص مراجعه و درمان را آغاز کنند.

 
ملک دار با اشاره به اهمیت بیماری افسردگی اظهار کرد: بر اساس نتایج پژوهش ها، ۷۵ درصد مردم کشورهای جهان سومی، شناختی از این بیماری‌ها ندارند و به نظر می‌رسد تا سال‌های آینده افسردگی، یکی از علت‌های مهم مرگ و میر انسان‌ها باشد. 
 
وی افزود: برای ارتقای سواد سلامت، برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره رایگان در پایگاه‌های مربوطه از جمله مهم‌ترین اقدامات سازمان بهزیستی است.

کد خبر 24695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد