بهره برداری از نخستین اتوبوس مناسب سازی شده ویژه نابینایان و ناشنوایان در یزد

نخستین اتوبوس مناسب سازی شده ویژه نابینایان و ناشنوایان همزمان به گرامیداشت روز جهانی نابینایان در یزد آغاز به کار کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: این اتوبوس مجهز به رمپ ویژه افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی مناسب سازی شده است و علاوه بر آن مجهز به نرم افزار اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها داخل اتوبوس‌ به صورت شنیداری و نوشتاری برای دو گروه نابینایان و ناشنوایان است. 

علی محمد عطابخش افزود: این اقدام توسط شورای شهر و شهرداری یزد  صورت گرفته است و قرار است تا پایان سال 27 اتوبوس مناسب سازی شده ویژه افراد دارای معلولیت جسمی-حرکتی، بینایی و شنوایی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد اضافه شود.

وی مناسب سازی ۱۶ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل معلولین در یزد طی جشنواره گردشگری معلولین را یادآور شد و گفت: پس از اتمام جشنواره، اتوبوس‌های مناسب سازی شده به عنوان اتوبوس‌های معلولان در یزد مورد استفاده قرار گرفتند و تاپایان سال این اتوبوس به نرم افزار اعلام هوشمند ویژه نابینایان و ناشنوایان مجهز می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه یزد به عنوان شهر پایلوت مناسب سازی شده در کشور انتخاب شده است اظهار امیدواری کرد: با مناسب سازی و تسهیل دسترسی افراد دارای معلولیت در سطح شهر و اماکن عمومی استان یزد بتواند شهر دوستدار معلول باقی بماند.

کد خبر 24683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد