مشاور بهزیستی زنجان در امور افراد دارای معلولیت نابینایی منصوب شد

زنجان | همزمان با روز جهانی عصای سفید و بزرگداشت افراد دارای معلولیت نابینای مدیرکل بهزیستی استان زنجان جهت پیگیری مشکلات این قشر و فراهم ساختن زمینه رفع مشکلات و بهبود شرایط زندگی ،توجه به مناسب سازی و فعالیت های شغلی آنها "احمد ایمانی "روشندل فعال اجتماعی را به عنوان مشاور خوددرامور رسیدگی به مشکلات نابینایان منصوب کرد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  محمد محمدی در این حکم بر ضروری بودن پیگیری مطالبات معلولین و حضور یک فرد آگاه در تصمیم گیری های مربوط به امور نابینایان و اجرایی شدن هر چه بیشتر قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ارتباط با سطوح مختلف تصمیم گیری تاکید نمود .
وی در جلسه دیدار با اعضاء انجمن نابینایان به مناسبت روز جهانی عصای سقید با بیان اینکه معلولین شهروندان درجه یک جامعه هستند، گفت : همگام با بهزیستی سایر ادارات و ارگانهای غیر دولتی نیز در تسهیل مشکلات مربوط به امور معلولین مشارکت فعال داشته باشند .
این مقام مسئول  با بیان اینکه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی ، مراکز تفریحی  ، حمل و نقل شهری ، ساختمان پزشکان و... از مطالبات برحق معلولین است تاکید کرد : انتظار می رود سایر ارگاها نیز همگام با بهزیستی در امر مناسب سازی کوشا باشند و ارتباط موثر جامعه ، زمینه ساز توانمند سازی معلولین است .
این مقام مسئول افزود : در راستای حمایت از نابینایان تامین کمک هزینه توانبخشی خصوصا عینک ، هزینه های درمان ، هزینه های تحصیلی ، و ایاب و ذهاب به جامعه هدف پرداخت شده است .
وی در خصوص مشوق های حمایتی به کارفرمایان در صورت به کار گیری مددجویان تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد : کارفرمایان به معلولین اعتماد کنند  و در صورت به کار گیری  مددجویان تحت پوشش و افراد معلول با درصد متوسط تا شدید علاوه بر بهره مندی از حقوق ترمیمی ، تسهیلات ارزان قیمت به کارفرمایان و حق بیمه کارفرمایی تعلق می گیرد .
محمدی با اشاره به بهره گیری از ایده های نو و خلاقانه  در ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات تاکید نمود : مددجویان تحت پوشش می توانند با تشکیل تعاونی معلولین و راه اندازی NGO  امکاناتی فراهم آورند تا معلولین به صورت همصدا خواسته ها و نیازهایشان را مطرح نمایند و هماهنگی و مشاوره میان سازمان های  دولتی و غیر دولتی  و سایر ارگانهای مرتبط با معلولین را پر رنگ تر سازند .
در ادامه رئیس  و اعضای انجمن نابینایان زنجان  افزود : برنامه نویسان پیام رسان ها به رعایت دسترس پذیر بودن این نرم افزارها برای نابینایان اقدام نمایند و با توجه به مجازی بودن آموزش های دانش آموزان این امر برای افراد نابینا محقق نشده و جامعه هدف امکان استفاده از نرم افزار شاد را ندارند .اعضای انجمن نابینایان و کم بینایان  خواستار حضور در نهادهای تصمیم سازی چون شورای شهر شدندو اعلام کردند :  حضور در جلسات شهرداری و شورای شهر به منظور بهره مندی از نظرات معلولین در امر مناسب سازی ، نصب لیبل های بریل برای آسانسورها ، ایجاد یک استودیوی آگوستیک برای ضبط کتب گویا برای نابینایان ، برگزاری نشست با کار آفرینان جهت اشتغال نابینایانمی تواند گره گشای بسیاری از مشکلات نابینایان باشد  .

کد خبر 24666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد