پیام استاندار مازندران به مناسبت روز جهانی عصای سفید

احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران در پیامی؛ روز جهانی عصای سفید و هفته ملی نابینایان را تبریک گفت و بر درک نیازها و فراهم کردن امکانات در راستای مشارکت اجتماعی روشندلان در حوزه های مختلف تاکید کرد. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، متن کامل پیام احمد حسین زادگان به شرح ذیل است:

                                      بسم الله الرحمن الرحیم

فقدان دیده بیرونی و چشم ظاهر نه نشانه ضعف بلکه نماد قدرت درون و بصیرت انسانی است و هر که را که دیده گرفتند، در واقع روشنی و بینایی اعماق را پیشکش کرده اند. 

عصای سفید در دست روشندلان؛ پرچم استقلال و تکیه بر توانایی های روح توانمند آنان است و آینه ای است که جبروت و انعام الهی را به منظر و مرایای تأمل و تفکر آدمیان می گذارد.

روز 24 مهرماه مصادف با 15 اکتبر؛ روز جهانی عصای سفید که امسال با شعار« ارتباط موثر جامعه زمینه ساز توانمندی های نابینایان » نامگذاری شده است، نشانگر این است که جامعه باید با باور به توانایی ها و قدرت فکری و روحی روشندلان عزیز و عبور از نگرش های نادرست به موضوع معلولیت ظاهری، زمینه را برای توانمند سازی و قرار دادن فرصت های برابر به نابینایان فراهم کند و دریابد که جامعه یک نهاد بهم پیوسته و در تعامل با هم است که تک تک آحاد آن تنها در پیوند با یکدیگر می توانند مسیر پرفراز و نشیب زندگی را طی کنند.

افراد نابینا وکم بینا به عنوان عضوی از این زنجیره بهم پیوسته حق بهره گیری از همه امکانات آموزشی، بهداشتی و حوزه سلامت و همچنین تردد ایمن و مناسب سازی فضاهای شهری و عمومی و مشارکت فعالانه در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را دارند و جامعه نیز متقابلا باید صدای بلند این عزیزان را بشنود و نیازمندی های روشندلان را درک و باور نماید.

اینجانب روز جهانی عصای سفید و هفته ملی نابینایان را به تمامی روشندلان و روشن ضمیران عزیز در سراسر ایران اسلامی و استان مازندران، صمیمانه تبریک عرض می کنم و امیدوارم در پرتو همدلی و همیاری و نیز انجام بهینه وظایف و مسئولیت ها و تمهید زمینه ها و امکانات مورد نیاز این قشر بزرگوار، در تعالی و پیشرفت این سرمایه های ارزشمند میهن اسلامی مان سهیم باشیم.

از آستان خداوند سبحان برای روشندلان و همه خدمتگزاران پرتلاش و صدیق به این قشر عزیز، عافیت، بهروزی و توفیق خواستارم.

احمد حسین زادگان

استاندار مازندران

کد خبر 24639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد