بهره مندی بیش از ۴ هزار نابینا و کم بینا از خدمات بهزیستی در استان چهارمحال و بختیاری

اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری به ۴ هزار و ۳۷۵ نابینا و کم بینا خدمات ارائه می دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری" معصومه محمدی " در برنامه زیر یک سقف که در آستانه روز عصای سفید از سیمای جهان بین پخش شد، با اعلام این خبر افزود: از این تعداد یک هزار و ۵۶۷ نفر زن و مابقی مرد هستند و یک هزار و ۶۹۲ نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
محمدی با اشاره به استعداد بالای این قشر از جامعه در زمینه تحصیلی، فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: خوشبختانه همه ساله درجشنواره های ادبی، فرهنگی کشورروشندلان این استان در زمره برترین های کشوری قرار دارند.
وی افزود: هم‌اکنون ۹۰ دانشجوی نابینا و کم‌بینا از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند که درسال گذشته سه رتبه زیر هزار کنکور سراسری را از آن خود نمودند و امسال نیز در همایش کشوری ادبیات عاشورایی خانم رضوان علایی حایز رتبه برتر کشوری شد.
 سرپرست اداره کل بهزیستی استان پرداخت مستمری، تامین وویس ریکوردر، ساعت گویا، عصای سفید، مناسب‌سازی معابر، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه‌های مختلف را از جمله حمایت‌های بهزیستی از نابینایان و کم‌بینایان استان برشمرد و افزود: باور توانمندی های این گروه از جامعه هدف نیازمند فرهنگ سازی گسترده درسطح جامعه است.

vvv

کد خبر 24595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد