پیام مدیر کل بهزیستی به مناسبت روز جهانی عصای سفید

زنجان | روز 23 مهر ماه مصادف با 15 اکتبر به نام روز ایمنی عصای سفید ، روزی است که صدای عدالت خواهی افراد نابینا بیش از پیش شنیده می شود و فعالان امور نابینایان تلاش می کنند تا آن را به عنوان سمبل هویت اجتماعی این افراد معرفی نمایند. پیام اصلی روز ایمنی عصای سفید، شنیدن صدای نابینایان ودرک نماییممطالبات بر حق آنان  برای دستیابی به یک زندگی سالم ، پویا و شکوفا است و ما باید بکوشیم با درک صحیح از آن ها و خواسته های منطقی شان ، زمینه زندگی مستقل را برای شان فراهم نماییم .


 روز عصای سفید در حقیقت وام دار مطالباتی است که افراد نابینا وکم بینا حق بهره گیری از امکانات آموزشی بهداشتی و سلامت و همچنین تردد ایمن و مناسب سازی فضاهای شهری و عمومی همچنین ایجاد امکانات و شرایط لازم برای مشارکت فعالانه در عرصه های سیاسی فرهنگی اجتماعی را دارند . 
از این رو بهزیستی درجهت پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی همواره تمام تلاش خود را جهت رایزنی با دستگاه های اجرایی و نهاد های نظارتی جهت طرح مسایل نابینایان و پیگیری  خواسته های آنان بعمل می آورد اما بدون شک عزم ملی برای ساختن زندگی بهتر برای این افراد مستلزم همکاری تمامی بخش های جامعه و اجرای صحیح قانون عصای سفید،کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از حقوق معلولان است.
اینجانب روز عصای سفید " را به روشندلان عزیز جامعه که تمام تلاش و مبارزه روزمره ای که برای رسیدن به اهداف خود با سخت کوشی و فداکاری انجام داده اند را ارج می نهیم و از در گاه خداوند متعال توفیقات روز افزون این عزیزان را مسالت می نمایم .

کد خبر 24592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد