گیلان | اعتیاد یک بیماری زیستی ، روانی و اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان گیلان عنوان کرد : همه عزیزان مستحضرید اعتیاد یک بیماری زیستی ، روانی و اجتماعی است ، مثل بیماری های معمولی نیست.

"دکتر زارع " سرپرست استانداری گیلان به همراه "دکتر نحوی نژاد" مدیرکل بهزیستی استان گیلان، دکتر مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت  ، اعضای شورای شهر  و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر و جمعی از معاونین و کارشناسان بهزیستی گیلان از کمپ ترک اعتیاد ( آرامش رهایی از اعتیاد ) - سنگر بازدید به عمل آوردند.

دکتر زارع سرپرست استانداری در این بازدید ضمن گفتگو با افراد گرفتار در اعتیاد گفت: یکی از آسیب های اجتماعی که در جامعه ما بسیار فراگیر شده است و دامن بسیاری از خانواده ها را گرفته است اعتیاد به مصرف انواع مواد مخدر است.

وی افزود: مشکل و معظل اعتیاد در کشور ما مشکل جدی اجتماعی است و اعتیاد دومین آسیب اجتماعی در استان گیلان است، برای حل این آسیب اجتماعی نیاز به برنامه ریزی و اقدامات کاملا علمی و کارشناسی است و قطعا نیاز به ضرورت حل و کاهش این مشکل سازمان های بسیاری زیربط و درگیر هستند.

در ادامه مدیرکل بهزیستی استان گیلان عنوان کرد : همه عزیزان مستحضرید اعتیاد یک بیماری زیستی ، روانی و اجتماعی است ، مثل بیماری های معمولی نیست و به فرموده حضرت امام (ره) نجات یک معتاد نجات یک جامعه است به همین جهت فعالیت های کمپ های ترک اعتیاد در کاهش نرخ اعتیاد بسیار موثر است.

وی افزود : خوبی این مراکز ضمن اینکه سبب پاک شدن جسم و ارائه خدمات روانشناختی و توسعه ظرفیت های استفاده از خدمات پزشکی برای آنان می باشد ، واکنش های عاطفی و روانی برای مقابله با این معظل و کنارش مشکلات اجتماعی فرد همانند اشتغال را نیزمورد توجه قرار می دهد .

دکتر نحوی نژاد اظهار داشت : انشالله با رفع نواقص در جهت حفظ کرامت و منزلت انسانی این عزیزان حرکت کنیم .

کد خبر 2459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد