مناسب سازی معابر نیازمند فرهنگ سازی است

زنجان| مدیرکل بهزیستی استان زنجان  فرهنگ سازی لزوم مناسب سازی بین مردم را از فعالیت های بارز رسانه معرفی کرد و گفت  : طبق قانون حقوق جامع حقوق معلولین مبلمان شهری و اماکن عمومی باید برای حضور معلولین اماده شود .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در جلسه دیدارنمایندگان انجمن نابینایان زنجان با مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه در زمینه مناسب سازی فرهنگی نیز اقدامات بسیار مثبتی صورت گرفته ولی کافی نیست ، تصریح کرد : . نقش صدا و سیما به عنوان بزرگترین و پر مخاطب ترین رسانه جمعی در زمینه اطلاع رسانی و تغییر نگرش ها بسیار مهم و انکار ناپذیر است و می تواند در آشنایی افکار عمومی با موانع پیش روی معلولین و فراهم ساختن زمینه مشارکت جهت تحقق مناسب سازی فیزیکی و فرهنگی در جامعه اثرگذار باشد  .
وی افزود : . صدا و سیمای مرکز زنجان حامی معلولین است و توانسته در بروز و ظهور استعدادهای معلولین نقش آفرینی کند و  معرفی توانمندیهای معلولین و جامعه هدف یکی از بهترین زمینه های همکاری بین صدا و سیما و بهزیستی است.

مدیرکل صدا وسیمای استان زنجان نیز در این دیدار ضمن اشاره به گستردگی و تنوع موضوعات پیش روی صدا و سیما جهت انعکاس و برنامه سازی، بیان کرد:که تا کنون تلاش شده است که برنامه های متنوعی با موضوعات مختلف مرتبط با بهزیستی و جامعه هدف سازمان تهیه و پخش گردد که امیدواریم در آینده با گسترس تعامل بین بهزیستی و صدا و سیما این برنامه ها بیشتر گردد .
 لطیفی افزود: نهادهای مسئول زمینه‌های لازم را برای تامین حقوق معلولان، فراهم و حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورد و در این مورد جامعه معلولان باید مطالبه گر باشند.
وی یادآور شد : اگر فردی در بخشی از توانایی خود محدودیت دارد باید استعدادهای او در سایر بخش‌ها کشف و به منصه ظهور برسد، ولی نیازمند توجه ویژه متولیان امر و فرهنگ سازی در این خصوص می‌باشد تا بتوان با اصلاح فرهنگ جامعه ظرفیت‌های بالقوه این قشر از جامعه پرورش یابد
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان افزود: شناخت استعدادها، حرفه آموزی و ایجاد شغل و درآمد، اعتماد به نفس فرد معلول را افزایش داده و افسردگی ناشی از برخی محدودیت‌ها را در آن‌ها کاهش می‌دهد و همچنین آرامش را به آن ها و  خانواده‌هایشان باز می‌گرداند.
وی  استفاده از ظرفیت‌های شبکه استانی در حوزه‌های خبر، سیما و صدا را در این خصوص راهگشا توصیف کرد و گفت: آماده ایم در برنامه‌های مختلف بالاخص مطالبه، درشهر و خانواده، ضمن بیان و پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به روشندلان، افراد فعال و نخبه این قشر را نیز معرفی کنیم.

کد خبر 24589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد