پیام مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی عصای سفید

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران در پیامی روز جهانی عصای سفید و هفته ملی نابینایان را تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران متن کامل پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

همانا آنچه انسان را بر بلندای قله های موفقیت می رساند  اراده، خواستن و توانستن است و معلولیت مانعی برای رشد و ترقی نیست و محدودیتی ایجاد نمی کند.

روز ۲۴ مهر ماه مصادف با ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید است که امسال  با شعار« ارتباط موثر جامعه، زمینه ساز توانمندی نابینایان » نامگذاری شده است. که اهمیت عصای سفید را به عنوان ابزاری جهت زندگی مستقل افراد نابینا و کم بینا به جهانیان یادآوری می کند.  روزی که روشن دلان  جهان، طراوت، شکوفایی و نشاط را به زندگی فرا می خوانند ، عصای سفیدشان به منزله پرچم استقلال و چراغ راه آنان در پیمودن مسیر موفقیت در عرصه های مختلف زندگیست که در دست روشن دلان به حرکت در می آید و آینه ی  قدرت و نعمت خدا را منعکس ومارا به تامل و تفکر وا می دارد.

نابینایان با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر ثابت کرده اند  که نابینایی نمی تواند مانع حضورشان در صحنه های مختلف اجتماعی باشد لذا  لزوم برابر سازی فرصت ها و رفع تبعیض برای افراد دارای معلولیت که توانسته اند از ظرفیت جسمانی خویش در زمینه شغلی و اجتماعی با هم افزایی وتوانمندی   برای دستیابی به یک زندگی سالم و پویا را  بکار ببندند.

سازمان بهزیستی  همواره تلاش دارد در راه استیفای خواسته های جامعه روشندلان و اعتلای جایگاه اجتماعی افراد دارای معلولیت گام های موثرتر در زمینه های آموزشی ، رفاهی و رعایت مبلمان شهری بر اساس استانداردهای مناسب سازی اماکن و معابر عمومی  بر دارد و این مهم با همیاری و تشریک مساعی سازمان های مرتبط و سایر شرکای اجتماعی میسر می گردد.

اینجانب ضمن ستودن همت وپشتکاراین بزرگواران ، روز جهانی عصای سفید را به تمامی روشن دلان عزیز تبریک عرض نموده و از درگاه پروردگار سبحان برای همه آنان  سلامتی ، بهروزی و توفیقات روزافزون را مسالت می نمایم.

دکتر فرزاد گوهردهی

مدیرکل بهزیستی استان مازندران

کد خبر 24568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد