پیام تبریک دکتر حاجیونی به مناسبت هفته سلامت

دکتر علیرضا حاجیونی طی پیامی این هفته را به روانشناسان و مشاوران و دست اندر کاران حوزه سلامت روان استان و همکاران بهزیستی تبریک گفت.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی بهزیستی استان بوشهر همزمان با هفته بهداشت روانی دکتر علیرضا حاجیونی طی پیامی این هفته را به روانشناسان و مشاوران و دست اندر کاران حوزه سلامت روان استان و همکاران بهزیستی تبریک گفت.


در متن این پیام آماده است

به نام خدا


این هفته را درحالی سپری می کنیم که شیوع بی سابقه 19COVID- درجهان  بر سلامت روان میلیون ها انسان تاثیر گذاشته و سطح اضطراب ، ترس ، انزوا ، فاصله و محدودیت های اجتماعی را همه گیر کرده است

برطبق آمار های سازمان جهانی بهداشت: " در هر 40 ثانیه یک نفر با خودکشی می میرد." که این آمار بیش از افرادی است که در اثر جنگ و قتل جان خود را ازدست می دهند.  بی شک سلامت روان نقش مهمی در پویایی و کارآمدی هر جامعه ایفا می کند لذا لازم است در برنامه ریزی های توسعه اجتماعی و اقتصادی، بالا ترین اولویت به سلامت روان داده شود.  
به یاد داشته باشیم  «بهداشت روانی به معنای حالتی از سلامتی است که در آن هر فرد توانایی‌های خودش را می‌شناسد، می‌تواند با استرس‌ و فشار زندگی کنار بیاید، فعالیت کارآمد و موثر داشته ، و قادر باشد نقش موثری را در جامعه‌ی خود ایفا کند.»
افسردگی ، تنش و اضطراب به عنوان عوامل خطر زا زمینه ساز کاهش سطح بهداشت روان و بروز بیماری های جسمی و مشکلات متعدد روانی است لذا برای مقابله با بیماری کرونا بیشتر به خلق و خو،  نوع و میزان خواب  و ورزش خود و خانواده توجه کنیم  و در حفظ و افزایش سلامت روان کوشا باشیم .« سلامت روان برای همه »  سرمایه گذاری بیشتر -  دسترسی بیشتر  برای همه ، در همه جا  یاد آور آن است که هیچ کس نباید از مراقبت های بهداشت روان منع شود. برنامه های ملی حمایت روانی و بهداشت روان نیاز به رسیدگی به پیامدهای بهداشت روان همه گیردارد و ما در بهزیستی استان مفتخریم که با فعالیت های سلامت محور و خط 1480 ( صدای مشاور) در کنار هم استانی های بوشهری قرارمی گیریم.
اینجانب از صمیم قلب به همکاری صادقانه و کوشش خالصانه همکاران روانشناس و مشاوره در بهزیستی استان که در پیشبرد اجرای بهینه "برنامه های سلامت محور تخصصی و محلی " پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی را محقق می سازند خدا قوت گفته توفیق روز افزونشان در ارایه خدمات به جامعه هدف را خواستارم.


دکتر علیرضا حاجیونی
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر

کد خبر 24556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد