قرچک |بررسی آسیب های اجتماعی محله پوئینک

نشست هم اندیشی و برنامه ریزی با موضوع "پیشگیری و مداخله در آسیب های اجتماعی محله پوئینک قرچک" با حضور رئیس اداره بهزیستی، نمایندگان موسسات و برخی فعالان اجتماعی منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اردشیر بهرامی در این نشست، ضمن تشریح وضعیت مسائل اجتماعی پوئینک و تبادل نظر با حاضران در نشست به اولویت بندی مسائل پرداخت.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک مهمترین رویکردها و برنامه های بهزیستی برای مواجهه با آسیب های اجتماعی را مطرح کرد و افزود:  برنامه های "اجتماع محور" و "خانواده محور" به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت اعتیاد، خشونت های خانگی و  انحرافات اجتماعی در حال اجرا هستند.

وی در ادامه بیان داشت: این برنامه ها توسط مراکز تخصصی تحت نظارت  بهزیستی قرچک شامل موسسه سلامت روان محلی سایه همراز فرزانگان و موسسه سلامت روان محلی بینش نو، مرکز مشاوره و روانشناختی سیفا، مجتمع خدمات بهزیستی طلوع سبز و اورژانس اجتماعی بهزیستی، بصورت مستمر اجرا می شوند. 

وی در توضیح هدف این برنامه ها، تصریح کرد: هدف ما از این برنامه ها شناسایی افراد و خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب و مداخله و ارجاع به مراکز تخصصی تحت نظارت بهزیستی است.

 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک در ادامه اذعان داشت: در این برنامه با رویکردهای اجتماعی همچون برگزاری برنامه های نشاط اجتماعی، جشنواره های ورزشی، فرهنگی، غذا و... سعی در اعتمادسازی و توانمندسازی مردم محله خواهیم داشت.

بهرامی افزود: نقش و وظیفه هر موسسه در ارتباط با شناسایی و ارائه خدمات تخصصی به اقشار و گروه های آسیب پذیر تعریف  شده و با توجه به شرایط ویروس کرونا شیوه نامه های بهداشتی رعایت می شوند

کد خبر 24551

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد