مراقبت از ۴۰۰ بیمار اعصاب و روان در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تعداد 4 مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران اعصاب و روان استان کرمانشاه با نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: تعداد 4 مرکز نگهداری شبانه روزی بیماران اعصاب و روان در دو مرکز مخصوص آقایان و دو مرکز نیز مخصوص خانم ها در استان کرمانشاه با نظارت بهزیستی مشغول فعالیت هستند.

وی تعداد خدمت گیرندگان در مراکز شبانه روزی را 400 نفر اعلام کرد و گفت: در این مراکز به مددجویان خدمات مختلفی از جمله مراقبت های پزشکی، درمان، کاردرمانی، توانبخشی، کمک به بهداشت روانی خانواده ها و کمک به کنترل علائم بیماران ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه به فعالیت 6 مرکز ویزیت در منزل به منظور خدمات دهی به بیماران اعصاب و روان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 5 مرکز در شهر کرمانشاه و یک مرکز نیز در شهرستان اسلام آبادغرب فعال است که در این بخش تیم پزشکی متشکل از (پزشک، پرستار، مددکار) با مراجعه به درب منزل مددجویان درمان و داروی موردنیاز آنها را تامین می کنند.

محمدی یادآور شد: در حال حاضر 304 نفر از بیماران اعصاب و روان استان از خدمات ویزیت در منزل بهزیستی استان بهره مند هستند.

این مسئول همچنین از فعالیت 2 مرکز روزانه ویژه بیماران اعصاب و روان و یک مرکز روزانه آموزشی کودکان دارای اختلال اُتیسم در استان کرمانشاه خبر داد.

وی در پایان با اشاره به برنامه های هفته سلامت روان گفت:تاکنون چهار روز از هفته سلامت روان را پشت سر گذاشته ایم و در این مدت برنامه های متنوع فرهنگی ورزشی زیادی برای مددجویان مراکز سلامت روان اجرا شده است.

کد خبر 24534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد