گیلان | بازدید سرپرست استانداری از مرکز  ( ماده ۱۶ )

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت : ماهیت مراکز ماده ۱۶ برای آن دسته از معتادین متجاهری است که داوطلب ترک و حضور در مراکز نبوده و معرف نیز نداشته و در خیابان‌ها رها شده‌اند.

سرپرست استانداری گیلان دکتر زارع باتفاق مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر نحوی نژاد ، فرماندار رشت دکتر مومنی زاده ، اعضای شورای شهر ، اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر و جمعی از کارشناسان استانی از مرکز نگهداری ، درمان و کاهش آسیب ( ماده ۱۶ ) بازدید کردند .

دکتر زارع باتفاق دکتر نحوی نژاد در بازدید از کمپ ماده ۱۶ ضمن دیدار و گفت و گو با مددجویان و بررسی روند درمان در این مرکز گفت : یکی از اهداف مهم بهزیستی حمایت از این مراکز و همچنین تامین سلامت جسم، روان و بازگشت بهبودیافتگان با سلامتی کامل به خانواده و جامعه می باشد .

مدیرکل بهزیستی گیلان در حاشیه این بازدید گفت : ماهیت مراکز ماده ۱۶ برای آن دسته از معتادین متجاهری است که داوطلب ترک و حضور در مراکز نبوده و معرف نیز نداشته و در خیابان‌ها رها شده‌اند.

دکتر حسین نحوی نژاد ضمن تاکید بر لزوم پیگیری جدی امور بیماران مرکز ،  آموزش آنها را برای افزایش کارایی و طی نمودن روند بهبودی امری ضروری دانست.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما آن است که سعی کنیم این افراد را با تشویق اطلاع رسانی و با ارتقا آگاهی به سمت ترک آگاهانه پیش ببریم.

دکتر نحوی نژاد تصریح کرد: معتادان حاضر در مراکز ماده ۱۶ متجاهر بوده و پیگیری پرونده آنان نیاز به حکم قضایی دارد به همین دلیل در صدد آن هستیم که این افراد را با همکاری قوه قضاییه و اخذ اجازه از دادگاه‌ها به سمت «درمان دادگاه مدار» پیش ببریم..

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به حمایت های دولت و تشکل های مردمی برای افراد بیمار که تصمیم به درمان و ترک اعتیاد دارند عنوان کرد : ایجاد کارگاه های اشتغال زایی و مهارت آموزی  منجر به استقلال و همچین مانع بازگشت دوباره آنان به اعتیاد می شود .

کد خبر 2451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد