بیش از ۲۱هزار تماس موفق با خط تلفنی ۱۴۸۰ برقرار شد

مدیرکل بهزیستی خوزستان در پنجمین روز از هفته سلامت روان با شعار سازمان جهانی بهداشت "سلامت روان برای همه،سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا" که از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه در حال برگزاری است با اعلام این خبر گفت: در راستای کمک به سلامت روان جامعه در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۱هزار تماس موفق با خط تلفنی ۱۴۸۰برقرار شده و کارشناسان و مشاوران بهزیستی به این تماسها مشاوره رایگان ارائه کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان غلامرضا صدیق رادبیان کرد: سلامت روان نوعی آسایش ذهنی، احساس خود توانمندی، کفایت و شناخت توانایی خود در محقق ساختن ظرفیت های عقلی _ هیجانی خویشتن است که در آن فرد بتواند توانایی هایش را بشناسد و با استرس های معمول زندگی مدارا کرده و ضمن ایفای نقشی مثبت برای اجتماع خود، با دیگران نیز مشارکت و همکاری داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت ترویج و فرهنگسازی درباره مهارت و ارتقای کمی وکیفی خدمات پیشگیرانه و مشاوره ای در زمینه بهداشت روان بیان داشت: سلامت روان دانش و هنری است که به افراد کمک می کند تا با ایجاد روش های صحیح از لحاظ روانی _ عاطفی بتوانند با محیط خود سازگار شده و راه حل های مطلوب تری برای حل مشکلات خود انتخاب کنند.

صدیق راد با اشاره به نقش سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی افزود: سازمان بهزیستی با ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به عموم مردم در زمینه های کودک و نوجوان، تحصیلی _ تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سوالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی همچون افسردگی، اضطراب، وسواس و... نقش عمده ای در ارتقای سلامت روان جامعه دارد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان  با اشاره به نقش مشاوره و راهنمایی در کنترل و مدیریت استرس جامعه در برابر بحران های فردی و اجتماعی بیان کرد: رسیدگی به فضای روانی جامعه در برابر بحران های ناشی از کرونا ویروس در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفظ سلامت جسمی افراد، از جمله اهداف کاری  بهزیستی در دوران شیوع ویروس کرونا است.

وی توضیح داد: ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی تلفنی و آنلاین به منظور کاهش استرس و اضطراب ناشی ازشیوع ویروس کرونا توسط مراکز غیردولتی و صدای مشاور ۱۴۸۰، استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای ارائه ی پیام های روانشناختی و نیز برگزاری دوره های آموزشی غیر حضوری از طریق تهیه و تدوین کلیپ و فایل های صوتی، برگزاری کلاس های آموزشی درباره ی راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کویید ۱۹ و آموزش روشهای حفظ سلامت روان و مدیریت استرس در زمان شیوع ویروس کرونا، آموزش خانواده ها در زمینه ی راههای کاهش تنش در خانواده و ارائه ی راهکارهای مناسب در پیش آمدهای ناگوار ناشی از ویروس کرونا  از جمله برخی از فعالیت های بهزیستی در ایام همه گیری این ویروس بوده است.

غلامرضا صدیق راد یادآور شد:  ۱۳۱ مرکز مشاوره و امور روانشناختی  عمومی و تخصصی و مرکز سلامت روان محلی در شش ماهه نخست سال، ۷ هزار و ۴۲۲ نفر  مشاوره حضوری ارائه داده اند و  ۴ هزار و ۷۶۰  نفر نیز از آموزشهای زندگی خانواده و پیش از ازدواج این مراکز بهره برده اند.

وی همچنین با اشاره به ۲۱ هزار و۶۷۳ تماس موفق با خط تلفنی ۱۴۸۰ در شش ماهه نخست سال۹۹، افزود: صدای مشاور ۱۴۸۰ با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به طور رایگان از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در دوران کرونا تا ۱۲ شب در تمامی نقاط استان در دسترس مردم است.

کد خبر 24497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد