تشدید نظارت ها و لزوم بازآموزی دستورالعمل های بهداشتی

جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا با حضور مدیر کل بهزیستی مازندران، معاونین و روسای شهرستانها بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران دکتر گوهردهی با اشاره به آغاز تزریق واکسن آنفلونزا به پرسنل و جامعه هدف بهزیستی در مراکز شبانه روزی و تجمعی و تعیین سرانه استان‌ها گفت : در این راستا  با هماهنگی و همکاری  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان واکسن آنفلوانزا به تعداد  مقیمان در  ۸۵ مرکز شبانه روزی استان با الویت مراکز نگهداری سالمندان، معلولین جسمی حرکتی ، معلولین ذهنی، بیماران روانی مزمن، کودکان بی سرپرست و زنان آسیب دیده اجتماعی و مبتلایان به ایدز  به صورت رایگان با هماهنگی مراکز بهداشتی در مراکز شبانه روزی بهزیستی طی سه مرحله تزریق خواهد شد .

وی ضمن استماع گزارش عملکرد شهرستانها در خصوص تعداد و نحوه تزریق واکسن به افراد واجد شرایط خواستار پیگیری و مطالبه شهرستانها بر اساس سهمیه اعلامی شد و گفت : ضروریست تا در آستانه موج سوم کرونا و اهمیت حفظ سلامت خدمات گیرندگان مراکز و کارکنان، مدیران شهرستانها ضمن توجه به  ثبت اطلاعات به روز  در خصوص تعداد مبتلایان، موارد مشکوک و ترخیصی در سامانه ، اشرافیت کامل به کلیه دستورالعمل های مرتبط با کرونا داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به تداوم وضعیت قرمز استان، با تاکید بر تشدید نظارت ها بر مراکز شبانه روزی افزود : الویت نظارت بر پایه استفاده از فضای مجازی و بصورت آنلاین و غیرحضوری با حداقل رفت و آمد به مراکز باشد .

وی خواستار برگزاری جلسه توجیهی برای بازآموزی مجدد پروتکل های بهداشتی برای پرسنل مراکز شد و خاطرنشان کرد : ضروریست تا جهت تثبیت اهمیت رعایت موارد بهداشتی و حساسیت وضعیت فعلی برای جلوگیری از عادی شدن شرایط دستورالعمل های بهداشتی مجددا آموزش داده شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران در ادامه خواستار پیگیری وضعیت نقاهتگاه ها و مراکز اسکان افراد مشکوک و کووید مثبت در شهرستان‌ها شد و تصریح کرد : ضروریست پیش‌بینی های لازم جهت آموزش نیروهای جایگزین داوطلب از پرسنل سازمان، و در صورت نیاز از ظرفیت های بسیج و هلال احمرو سایر شرکای اجتماعی، درصورت آلودگی پرسنل مراکز در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه مدیر کل بهزیستی مازندران با اشاره به افتتاح مراکز مثبت زندگی بصورت همزمان در کشور و سهمیه ١١٧ مرکز در استان مازندران خاطرنشان کرد : ١١٢ مرکز در استان مازندران موفق به دریافت موافقت اصولی شدند.

وی با اشاره به تذکر جدی ریاست سازمان بهزیستی مبنی بر توزیع مراکز مثبت زندگی بر اساس توزیع جمعیت افزود : پرونده مددجو ها  در مراکز بر اساس محل سکونت مددجویان و بصورت الکترونیکی خواهد بود.

مدیر کل بهزیستی مازندران در پایان ضمن تاکید بر ورود اطلاعات دقیق و درست در سامانه خاطرنشان کرد : ضروریست تا رؤسای ادارات تسلط کافی بر تمامی بخشنامه های مرتبط با تاسیس مراکز مثبت زندگی داشته باشند تا معضلات و چالش های احتمالی به حداقل برسد.

کد خبر 24467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد