کاهش تماس‌های کرونایی با صدای مشاور

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: میزان تماس‌های مرتبط با کرونا با خط «صدای مشاور» نسبت به سه ماهه اول سال ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، علیرضا وارثی ، افزود: در سه ماهه نخست امسال در روز ۳ تماس در رابطه با بیماری کروناو استرس‌های ناشی از آن با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ گرفته می‌شد که در حال حاضر این میزان به هفته‌ای سه تماس رسیده است.

به گفته او، از ابتدای امسال ۱۹ هزار و ۴۵۲ تماس با خط صدای مشاور برقرار شده که بیشترین تماس‌ها مربوط به مشکلات با همسر، تربیت کودک، مهارت‌های ارتباطی، بلوغ و نوجوانی، بی وفایی و اعتیاد بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه اختلافات زناشویی بیش‌تر ناشی از مسائل ریشه‌ای و عمیق مثل اعتیاد، طلاق عاطفی و خیانت است، گفت: زوجین تعارضی از گذشته داشته اند و در شرایط فعلی استرس کمی افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده است تا اختلافات خانوادگی ناشی از تعارضات قبلی بیشتر تشدیدکننده باشد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰، در دو نوبت کاری شیفت صبح و بعد ظهر در حیطه‌های مشکلات فردی، تحصیلی و تربیتی، تعارضات زناشویی مشاوره پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اعتیاد و همچنین مشاوره تخصصی تلفنی در بحران کرونا منطبق بر استانداردهای مشاوره خدمات می‌دهد.

به گفته او، سالانه حدود ۱۵ هزار تماس با این سامانه تلفنی حاصل می‌شود.

وارثی گفت: ارزیابی، مصاحبه و تشخیص اولیه مشکل تماس گیرنده، ارائه راهکارهای اولیه تعیین زمان تماس‌های بعدی در صورت مرتبط بودن مشکل تماس گیرندگان با حوزه فعالیت تخصصی مشاوره و ارجاع به مشاوره حضوری دولتی و مراکز غیر دولتی مشاوره تخصصی و روانپزشک و مراکز مداخله در بحران از مراحل انجام کار در مشاوره تلفنی است

کد خبر 24461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد