تأثیر جدی سازمان‌های مردم نهاد در ارتقای شاخص‌های سلامت روان

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به روز جهانی و هفته سلامت روان از 18 الی 24مهرماه و با شعار سازمان جهانی بهداشت "سلامت روان برای همه: سرمایه گذاری بیشتر-دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا " گفت : سازمانهای مردم نهاد تاثیر بسزایی در ارتقای شاخص های سلامت روان دارند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : سازمان بهزیستی بعنوان  یکی از متولیان سلامت اجتماعی ، با ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره ای ، توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده، بالا بردن توانایی سازگاری فرد ،  بهبود فرایند تصمیم گیری وافزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک میکند .

وی نقش مشاوره و راهنمایی در کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی راضروری خواند و افزود : در ایام همه گیری بیماری کرونا و نیاز جامعه به خدمات سلامت روان آموزش‌های مشاوره‌ای در کنار خودمراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند  سبب کاهش استرس می شود .

وی تصریح کرد : 38 مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی  و 2مرکز سلامت روان در سطح استان فعال است که 17 مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده ، کودکان با نیازهای ویژه ، تحصیلی – تربیتی ، کودک  و نوجوان و سلامت جنسی ارائه خدمات می نمایند که در شش ماهه نخست سال هشت هزار و 224  خدمات مشاوره و روانشناختی ارائه دادند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد :  در شش ماهه اول سالجاری 14هزار و 50 تماس تلفنی با خط 1480 صورت گرفته و خدمات مشاوره ای تلفنی به صورت رایگان در زمینه های فردی، خانوادگی ، کودک و نوجوان و مشاوره پیش از ازدواج و ... توسط  مشاوران و روان شناسان صدای مشاور  ارایه داده شده است .

محمد محمدی تصریح کرد: صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا 12  شب در دو شیفت فعال است  وتیم تخصصی  صدای مشاور  تاکنون توانسته با ارائه خدمات مشاوره‎ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی ،موفق عمل کند.

وی با اشاره به  لزوم فعالیت  سازمان‌های مردم نهاد فعال و خیریه‌ها به حوزه آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی یادآور شد : مردم و سازمان‌های مردم نهاد، تأثیر جدی در پیشرفت و ارتقای شاخص‌های سلامت به ویژه در زمینه سلامت روان خواهد داشت .

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 3هزار پرونده برای بیماران روانی مزمن در بهزیستی استان زنجان تشکیل شده است ، افزود : در حال حاضردریک مرکزروزانه آموزشی توانبخشی باظرفیت 50نفرکه خدمات درمانی، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده ویک کارگاه تولیدی حمایتی بیماران اعصاب و روان  روزانه به60 نفر خدمات حرفه آموزی  از قبیل فرشبافی و صنایع دستی ارائه می‌شود تعداد 50 نفر نیزازخدمات ویزیت درمنزل بهره مندهستندضمنا300نفرنیز از خدمات مراقبتی توانبخشی در مراکز شبانه روزی بهره مند هستند .

کد خبر 24445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد