مدیریت صحیح زندگی نتیجه توجه به بهداشت روانی است

مدیرکل بهزیستی فارس با تاکید بر اهمیت مشاوره در زندگی انسانها بویژه در زمینه بهداشت روانی گفت : جامعه سالم نیازمند مشاوره است. 

جامعه سالم نیازمند مشاوره است/ مدیریت صحیح زندگی نتیجه توجه به بهداشت روانی است

مدیرکل بهزیستی فارس با تاکید بر اهمیت مشاوره در زندگی انسانها بویژه در زمینه بهداشت روانی گفت : جامعه سالم نیازمند مشاوره است. 
محمد صادق کشفی که در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته سلامت سخن می گفت، اظهار داشت : در گذشته ، مردم به دلیل ترس ازبرچسب و  انگ بیماری روانی کمتر به مشاوران و روان شناسان مراجعه می کردند اما در سال های اخیر کمتر کسی را می توان  یافت که به نحوی از جلسات مشاوره بهره مند نشده باشد .
وی افزود : والدینی که در پی تربیت فرزند صالح هستند، زوجینی که به دنبال استحکام بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق از جلسات مشاوره بهره می گیرند , جوانانی که برای انتخاب صحیح  همسر به مراکز مشاوره مراجعه می نمایند , والدینی که با نگرانی از  مشکلات رفتاری ، عاطفی یا تحصیلی فرزندان خود ، پای به جلسات مشاوره ای می گذارند  و نیز گروهی عمده که به دلایل متعددی مانند اضطراب ، افسردگی ، تنهایی و سایر مشکلات  در پی بهره مندی از خدمات روانشناختی هستند, همگی بر نقش با ارزش پیشگیری از وقوع آسیب ها و مشکلات روانی واقفند و این خدمت در سبد سلامت آنان جای گرفته است.
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه جامعه در شرایط کنونی  به خوبی می داند که توجه به سلامت روان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود : متولیان و صاحب نظران در یافته اند که بخش عمده ای از درد ها و مشکلات جسمانی ممکن است ریشه در مشکلات روانی داشته باشد .
کشفی نژاد با اشاره به اینکه تغییرات پیاپی زندگی افراد در شرایط کنونی جامعه، اهمیت بهداشت روانی را دو صد چندان می نماید، تصریح کرد : با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به این بعد مهم از وجود انسان (بعد روانی)هجدهم تا بیست و چهارم مهرماه به عنوان هفته سلامت روان نامگذاری شده است. 
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه هفته سلامت امسال با شعار سلامت روان برای همه نامگذاری شده است،یادآور شد : نیاز است تا در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری شده و بستری فراهم شود تا با آموزش آگاهی عمومی جامعه افزایش یابد. 
کشفی نژاد با تقدیر از همکاران و متخصصان حوزه مشاوره در سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد : مشاوران ما تلاش می کنند با بهره گیری از دانش و اطلاعات روز پاسخگوی نیاز گروه هدف باشند

کد خبر 24439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد