پردیس| نیاز خانواده‌ها به آموزش مقابله با تنش‌های خانگی دوران کرونا

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: یکی از نیازهای خانواده‌ها در دوران کرونا، آموزش برای مقابله با شرایط این دوران جهت دوری از تنش‌های خانگی است و خانوارها هیچ آموزشی در این باره ندیده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، ابوالفضل کرمانی گفت: به دلیل نداشتن آموزش کنترل تنش‌های ذهنی حاصل از دوران کرونا، آمار سالمندآزاری، کودک آزاری و همسر آزاری در خانواده‌ها، نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: اعضای خانواده برای گذران وقت خود با حفظ آرامش در منزل آموزش ندیدند.

رئیس اداره بهزیستی با اشاره به محدودیت مشاوره حضوری در دوران همه گیری کرونا اظهارداشت: شماره تلفن ۱۴۸۰  اداره بهزیستی با به کارگیری مشاوران مجرب از ۸ تا ۱۲ شب پاسخگوی مراجعان برای رفع مشکلات خانوادگی، تحصیلی، سالمندی و ارائه مشاوره حقوقی است.

توزیع یک هزار بسته معیشتی در پویش ایران همدل

کرمانی گفت: با همکاری خیرین، دفتر امام جمعه (طرح قرارگاه مواسات)، ناحیه مقاومت سپاه یک هزار و ۶۶ بسته معیشتی مدد جویان کمیته امداد اهدا شد.

وی ادامه داد: به منظور اعتماد سازی تعداد زیادی از نیکوکاران به دعوت اداره بهزیستی شهرستان در زمان توزیع بسته های معیشتی حضور داشتند و براساس آمار در حدود نیمی از مدد جویان بسته معیشتی دریافت کردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس با بیان اینکه تهدید بیماری کرونا با کمک خیران به فرصت تبدیل شد، اظهار داشت: در پویش ایران همدل آمار کمک های مردمی به مدد جویان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت و نیکوکاران با همدلی، مشارکت خوبی برای رفع نیازهای معیشتی و بهداشتی مدد جویان داشتند.

در هفته سلامت روان، کرونا دست ما را بسته است

کرمانی با اشاره به تشدید همه گیری کرونا در روزهای گذشته گفت: در هفته سلامت روان هستیم اما به دلیل محدودیت های اعمال شده امکان برگزاری همایش و یا مراجعه حضوری برای جامعه هدف اجتماع محور را نداریم.

وی ادامه داد: تهیه فیلم های آموزشی و راهنمای سلامت روان را در دست اقدام و اجرا داریم اما در بسیاری از مواقع نیاز به برگزاری کلاس با ماهیت کارگاهی برای ارتقای سلامت روان و بازبینی نتیجه کارگاه داریم و آموزش یکطرفه با استفاده از فیلم‌های آموزشی بازخورد مورد نظر را تامین نمی کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس با اشاره به ضرورت رعایت دستور العمل های بهداشتی گفت: در فیلم های آموزشی بر رعایت دستور العمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش تاکید شده است.

کرمانی گفت: سالمندان به دلیل همه گیری بیماری کرونا گرفتار خانه نشینی شدند و رسیدگی به وضعیت سلامت روان آنها در اولویت قرار دارد اما بسیاری از خانواده ها در مقابل کارشناسان بهزیستی برای ارائه بسته های سرگرمی به سالمندان مقاومت می کنند.

دریافت کمک نقدی از منازل غیر قانونی است

رئیس اداره بهزیستی گفت: برخی از افراد به عنوان کمک به ایتام، بیماران سرطانی ونیازمندان از شهرستان های دیگر به منازل و یا مغازه ها مراجعه کرده و درخواست وجه می‌کنند که کار این افراد غیر قانونی است.

کرمانی افزود: مجوز خیریه‌ها درون شهرستانی است و اجازه ندارند در شهرستان‌های دیگر فعالیت داشته‌باشند و شهروندان آگاه باشندکه کارشناسان اداره بهزیستی هیچ گاه به منازل مراجعه نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان کمک‌های نقدی خود را به پایگاه مشارکت های اورژانس اجتماعی و پایگاه خرمدشت با شماره ای که بر روی بنرهای اطلاع رسانی این اداره با شناسه تعیین شده واریز کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

کد خبر 24436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد