فیروزکوه| آمار ۱۰۰ درصدی در اجرای طرح بینایی سنجی

رئیس اداره بهزیستی فیروزکوه گفت: در شهرستان فیروزکوه با توجه به پرونده های تشکیل شده در حوزه توانبخشی به ویژه در حوزه مناسب سازی سالانه یک الی دو بار از محل زندگی افراد نابینا توسط مددکاران بازدید می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از دیمه نیوز، علی اصغر عموزاده گفت: نابینایی خزان زندگی نیست، در تاریخ ما افرادی نابینا هستند که خوش درخشیدند، نابینایی محدودیت نیست و فرد نابینا نباید نا امید باشد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان فیروزکوه در حوزه توان بخشی ۶۵ پرونده نابینایی که از این ۶۵ پرونده چهار مورد نابینایی بسیار شدید و سه مورد نابینا مطلق داریم.

✔️ اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کل کشور
عموزاده با اشاره به خدمات ارائه شده به افراد نابینا توسط اداره بهزیستی تصریح کرد: در حوزه عصای سفید، کمک های موردی، مناسب سازی، ساعت مچی مخصوص نابینایان و واکر می باشد و با توجه به پرونده های تشکیل شده به ویژه در حوزه مناسب سازی سالانه یک الی دو بار از محل زندگی این افراد توسط مددکاران بازدید می شود.

وی اظهار کرد: فرد نابینا یا به دلایل ارثی و یا به دلایل غیر ارثی و در اثر حادثه یا ناگهانی بینایی خود را از دست می دهد؛ می توان از نابینایی در حوزه ارثی پیشگیری کرد؛ اگر نابینایی به دلایل غیر ارثی باشد می توان با مراجعه به پزشک متخصص از دوران کودکی از نابینایی فرد پیشگیری شود؛ در همین راستا طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ الی ۶ سال در کُل کشور اجرا می شود.

✔️ آمار ۱۰۰ درصدی در اجرای طرح بینایی سنجی
رئیس اداره بهزیستی فیروزکوه بیان داشت: در راستای اجرای طرح بینایی و تست تنبلی چشم در شهرستان فیروزکوه این افتخار را داریم که آمار ۱۰۰ درصدی تحت پوشش قرار دادن بچه های ۳ تا ۶ سال را در گذشته داشته باشیم؛ در سال جاری نیز دو پایگاه در شهرستان وجود دارد که تجهیزات مورد نیاز برای شهرستان خریداری شده و این دو پایگاه به صورت دائمی به مردم خدمات رسانی می کنند؛ تستی که گرفته می شود پیشگیری است، زیرا درمان چشم در کودکی بسیار موثرتر می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حوزه ارثی دوره های آموزش پیش از ازدواج را داریم زیرا ازدواج هایی که منجر به تولد بچه هایی نابینا شود مطمئناً در دوره های پیش از ازدواج قابل حل است و در این زمینه شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی شهرستان همگام با هم همکاری می کنند.

✔️ یک شخص نابینا باید از خدمات عمومی شهرستان برخوردار شود
وی با اشاره به برخورداری شخص نابینا از خدمات عمومی گفت: در حوزه حقوق اجتماعی، نحوه برخورد با فرد نابینا در ابعاد مختلف روانی و مسائل اجتماعی اهمیت دارد و حتی یک شخص نابینا باید از خدمات عمومی شهرستان برخوردار شود و به راحتی از محیط های آموزشی، فرهنگی و تفریحی استفاده کند؛ مناسب سازی یکی از مباحثی است که هم استاندار و هم مسئولین ذی ربط بر این مبحث کار و به جد پیگیری می کنند؛ قطعا این پیگیری ها کمک های زیادی می کند.

عموزاده در ادامه اظهار کرد: در بُعد حقوقی اگر شخصی یا سازمانی برای نابینایان در استفاده از تسهیلات همگانی محدودیتی ایجاد کند مجرم شناخته می شود؛ در بُعد روان برخورد ما با افراد نابینا باید به گونه ای باشد که به آن ها بی احترامی نشود، از ترحم های زیاد و ترحم هایی که باعث شود فرد نابینا امید خود به زندگی را از دست دهد پرهیز کنیم، سعی کنیم به این افراد امید دهیم تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: افراد نابینا اگر از یک نعمت الهی محروم هستند توانایی های دیگری دارند؛ در شهرستان فیروزکوه افرادی نابینا مانند یک مجروح جنگی که توانایی نواختن موسیقی را دارد، خانمی که قاری و حافظ قرآن کریم است و در مسابقات کشوری مقام های بالایی کسب کرد و مانند این افراد را داریم؛ باید به افراد نابینا کمک کنیم تا زندگی بهتری داشته باشند و بتوانند خدمات بهتری به عنوان خدمت گذاری برای جامعه ارائه دهند.

کد خبر 24435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد