شهر قدس|اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس از ادامه اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، پروین یاری زاده در این خصوص اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با همکاری ادارات دخیل و با  هدف پیشگیری از اختلالات بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله از اردیبهشت ماه سالجاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با استفاده از دستگاه  آغاز شده است. 


 رئیس اداره بهزیستی شهرستان قدس افزود: در حال حاضر این طرح در  بیش از ۱۲ پایگاه دائمی و پنج پایگاه غیردائمی شامل مهدکودک ها،  مراکز بهداشت و موسسات قرآنی تحت نظارت معاونت پیشگیری در  حال انجام می باشد.

یاری زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه تنبلی چشم به ظاهر قابل تشخیص نیست و تنها از  طریق غربالگری قابل تشخیص است  که در غیر این صورت ممکن است کودک از یک یا دو چشم دچار مشکل بینایی شود.
 
وی گفت: از ابتدای طرح تا  پایان شهریور ماه شش هزار و ۹۲ کودک مورد غربالگری اولیه قرار گرفته که سیصد و۳۵ نفر مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شده و برای ارزیابی تخصصی به صورت رایگان به اپتومتریست های طرف قرارداد ارجاع شدند و تاکنون ۱۴ کودک مبتلا به تنبلی چشم و ۶۵ نفر کودک نیاز به عینک شناسایی شده است. 
 
گفتنی است، موسسه همراهان مسیر زندگی به عنوان مجری این طرح در شهرستان قدس است که  تاکنون چهارصد کودک را رایگان در مناطق روستایی مورد معاینه قرار داده است.

کد خبر 24430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد