پیشوا|کارگاه مهارت مدیریت خشم برگزار شد

اداره بهزیستی پیشوا با مشارکت کمیسیون بانوان فرمانداری این شهرستان کارگاه آموزشی مهارت مدیریت خشم را ویژه بانوان شاغل در ادارات پیشوا برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون سیاسی_انتظامی و مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری پیشوا در این کارگاه آموزشی که معاونت پیشگیری بهزیستی پیشوا و موسسه ترنم یاری و حامی برگزار کردند، حضور داشتند.

 مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری پیشوا در ابتدای این کارگاه، ضمن خوش آمد به حاضران و بیان ضرورت برگزاری دوره های آموزشی مختلف، فراگیری مهارت های زندگی را بسیار حیاتی توصیف کرد و اظهار داشت: مهارت های زندگی افراد را قادر می سازند تا با خواسته ها و چالش های زندگی سازگار شوند.

عاطفه نصیری در ادامه افزود: مهارت هایی چون حل مسئله، تفکر انتقادی، مهارت های ارتباطی، تصمیم گیری، تفکر خلاق، خودآگاهی، انعطاف پذیری، همدلی و برخی مهارت های توانمند کننده که آموزش آن ها باید گسترش یافته و رونق یابد.

وی خاطرنشان کرد: اینها مهارت هایی هستند که باید آموخته شوند، شاید برخی از آن ها در جریان زندگی روزمره در خانه، دانشگاه و محل کارآموزش داده شوند اما کافی نبوده و لازم است به شکل نظام مندتری فرا گیریم.
 
مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی پیشوا در این دوره با اشاره به تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامت روان، گفت: سلامت روان،  وضعیتی رفاهی است که در آن فرد به استعداد ها و توانایی خود بینش پیدا کرده و  قادر می شود با استرس های خود مقابله کند.

آسیه ملک دار در ادامه بیان داشت: همچنین فرد با برقراری ارتباط کارآمد و سالم  به خود و دیگران کمک می کند.

وی شعار روز جهانی سلامت روان را «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر» معرفی کرد و افزود: معنای اصطلاحی شعار سال ۲۰۲۰  فرصت دستیابی به امکانات و خدمات لازم همه در همه جا را متذکر شده است، زیرا متأسفانه در حال حاضر تعداد زیادی از افراد به خدمات سلامت روان دسترسی ندارند و پژوهش ها نشان می دهد که در کشورهایی با درآمد کم و متوسط بیش از ۷۵ درصد افراد مبتلا به اختلالات روانی رایج، هیچ درمانی برای اختلال خود دریافت نمی کنند.

 مدرس این کارگاه تصریح کرد: این روز، فرصت و تاکیدی است بر اینکه همه اقدامات را برای حمایت از سلامت روان انجام دهیم و این سرمایه گذاری نباید فقط مادی باشد و می تواند شامل زمان یعنی زمانی که برای ارتقا و حفظ سلامت روان انجام می دهیم مانند زمانی که برای خواب، گردش، یادگیری مهارت های زندگی و گذراندن وقت با کیفیت با خانواده و دوستان اختصاص می دهیم، باشد.

وی در پایان افزود: این سرمایه گذاری می تواند شامل توجه، مهربانی و شفقت به خودمان و دیگران باشد و به عبارتی دیگر، سرمایه گذاری مسئولیتی همگانی است که داشتن سواد سلامت یعنی دانش و باورهای مردم در مود اختلالات روانی که به شناخت، مدیریت یا پیشگیری از آن ها کمک می کند. 


گفتنی است، در این کارگاه، نقش خودآگاهی در موقعیت های خشم برانگیز، عوامل موثر بر بروز خشم، علائم فیزیولوژیک خشم، سبک های مواجهه در موقعیت های خشم برانگیز، ویژگی های افراد ماهر در مدیریت خشم و فرایند مدیریت خشم همراه با تحلیل فیلم آموزش داده شد.

کد خبر 24428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد