قریب به ۱۰۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان نگهداری می شوند

ایزدپور گفت : با توجه به شروع فصل پاییز و پیش رو بودن فصل زمستان و هشدارهای ستاد کرونا کشور باید برنامه ریزی های لازم تدوین و به مرحله اجرا برسد و انتظار می رود نظارت ها و بازدید ها بمنظور رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش علی الخصوص در مراکز شبانه روزی و بطور ویژه مراکز سالمندان انجام شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، شورای اداری اداره کل برگزار شد.

شورای اداری اداره کل بهزیستی استان سمنان به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل و با حضور معاونین و از طریق ویدئو کنفرانس روسای شهرستان های با دستور کار ارائه گزارش مبارزه با بیماری کرونا، گزارش روند تاسیس مراکز مثبت زندگی و اجرایی شدن پویش پازل همدلی  در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در ابتدا علیرضا ایزدپور ضمن خیر مقدم به اعضاء و تقدیر به جهت زحمات و تلاش های خستگی ناپذیر ایشان ابراز داشتند : شاهد شروع پیک سوم شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم که این پیک با قدرت و متاسفانه خسارت جانی و مالی بیشتری در کشور شروع شده است که این افزایش را می توان به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی از افراد جامعه دانست.

وی افزود : با توجه به شروع فصل پاییز و پیش رو بودن فصل زمستان و هشدارهای ستاد کرونا کشور باید برنامه ریزی های لازم تدوین و به مرحله اجرا برسد و انتظار می رود نظارت ها و بازدید ها بمنظور رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش علی الخصوص در مراکز شبانه روزی و بطور ویژه مراکز سالمندان انجام شود تا بتوان با کمترین خسارت مالی و جانی این پیک را پشت سر بگذاریم.

ایشان در بخش دیگر از صحبت هایشان با اشاره به ابلاغ تقدیر و تشکر دکتر قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرسنل بهزیستی استان در کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا ابراز داشتند : کوتاهی در عدم اجرای پروتکل های بهداشتی و نادید گرفتن موارد بهداشتی در بخش های مختلف جرم و غیرقابل بخشش  و گذشت است. نامه نگاری ها و مکاتبات اداری در کوتاه ترین زمان انجام شود و در تدوین برنامه ها اجرایی قانون و دستورالعمل های ابلاغی مد نظر باشد.

ایزدپور گفت : مشکلات، کاستی ها و کمبودها توسط معاونین و روسای شهرستان ها در اسرع وقت اعلام تا بتوان با اجرای برنامه های پیشگیرانه از برقراری وضعیت بحرانی جلوگیری کرد.

ایشان در ادامه با بیان این مطلب که هم اکنون قریب به هزار نفر در مراکز شبانه روزی استان از خدمات نگهداری بهرمند هستند افزودند : انتظار می رود معاونین و روسای شهرستان ها کلیه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغی را مطالعه و ضمن آگاهی از آن به مرحله اجرا در زمان مقرر برسانند و در بحث نظارت و بازدید از مراکز از ظرفیت های فضای مجازی استفاده شود تا بتوان رفت و آمد به مراکز را به حداقل ممکن رساند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به دستور کار بعدی جلسه در خصوص تاسیس مراکز مثبت زندگی هدف اصلی از راه اندازی این مراکز را ارائه خدمات مطلوب و تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان برشمرده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات پیش رو تاسیس این مراکز شدند که بتوان در آینده ی نزدیک این مراکز به مرحله افتتاح و جامعه هدف از خدمات ارزشمند مراکز مثبت زندگی بهره مند شوند.

ایزدپور در بخش پایانی صحبت های خود به برگزاری پویش پازل همدلی اشاره و بیان داشتند : پویش پازل همدلی در ادامه پویش ایران همدل و در فراخوان عمومی بمنظور تهیه و توزیع لوازم التحریر جهت ارائه به محصلین تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور برگزار می شود. این پویش در قالب طراحی و ساخت پازل با طرح و نقشه ایران که بمنظور تهیه صد هزار بسته لوازم التحریر برای کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی است اجرایی شده است و تعداد قطعات پازل استان سمنان ۲۰ هزار قطعه با ارزش ریالی هر قطعه ۱۰۰ هزار ریال می باشد که در مجموع دو میلیارد ریال مشارکت در این پویش به استان در قالب لوازم التحریر تخصیص داده می شود.

در ادامه جلسه مباحثی همچون سامانه دانشجویی، تاسیس مراکز جامع ترک اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دبیر کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار اداره کل اشاره ی به دستورالعمل های ابلاغی داشتند و روسای شهرستان ها نیز گزارشی از دستورکار جلسه در حوزه کاری خود ارائه کردند.

کد خبر 24418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد