۲۷ هزار کودک تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون ۲۷ هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ۱۰ هزار نفر از آنها در مراکز شبه خانواده هستند و ۱۷ هزار نفر از آنان در خانواده‌های سببی یا نسبی خود از بهزیستی یارانه و امدادیارانه می‌گیرند.

حبیب الله مسعودی فرید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون حدود ۶۷۰ مرکز شبانه روزی برای فرزندان داریم که بیش از ۹۰ درصد این مراکز را خیرین مدیریت می‌کنند و از صفر تا صد کار آنها با خیرین است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: سال گذشته ۱۷۰۰ مورد فرزندخواندگی داشتیم که نسبت به سال قبل از آن ۹۲ رشد خوبی داشته است.
وی اضافه کرد: ظرفیت خیریه ها بیشتر از این اقدامات است و می‌توان از ظرفیت خیریه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد بیشتر استفاده کرد. به طور مثال موسسات خیریه در شرایط کرونا، بسیاری از کارهای خیر خود را به سمت تولید محصولات بهداشتی سوق دادند و به قشر در معرض آسیب به‌طور رایگان خدمات ارائه دادند.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پویش ایران همدل گفت: بهزیستی نیز در این پویش مشارکت دارد تا به وضعیت مددجویان رسیدگی کند. همچنین به مددجویان کمک‌های دیگری غیر از مستمری نیز انجام می‌شود به‌طور مثال هزینه دانشگاه، وام‌های اشتغال و حرفه‌آموزی رایگان به آن تعلق می‌گیرد.  

الکترونیکی شدن پرداخت مستمری‌ها
معاون اجتماعی بهزیستی گفت: برای پرداخت مستمری مددجویان پیش از این، هر ماه پول‌ها به استان می‌رفت و بعد به حساب مددجو واریز می‌شد که اغلب چند روز وقفه در پرداخت آن ایجاد می‌شد. از سال گذشته، پرداخت‌های مستمری به صورت الکترونیکی و به صورت ماهانه در کارت مددجویان شارژ می‌شود.
وی ادامه داد: الکترونیکی شدن پرداخت مستمری‌ها موجب شده است که مددجویان بهزیستی زندگی خود را بهتر مدیریت کنند.
مسعودی فرید گفت: با توجه به شرایط اقتصادی نیازمند کمک‌های بیشتری هستیم و خیریه ها از شرکای خوب بهزیستی هستند.
بر اساس اعلام سازمان بهزیستی، سال گذشته دو هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان مستمری برای یک میلیون و ۶۹ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان پرداخت شده است.

کد خبر 24411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =