تهران| ۵ پایگاه غربالگری اتیسم به مراکز توانبخشی افزوده می‌شود

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: از ۱۳ مراکز توانبخشی در تهران، چهار پایگاه دائمی غربال اتیسم وجود دارد که تا پایان سال جاری حدود پنج پایگاه دیگر در تهران احداث خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، پرستو منصوری درباره آمار مبتلایان به اتیسم در تهران اظهار کرد: کودکانی که دچار اختلالات طیف اتیسم هستند بیشتر در عملکرد عصبی مرکزی مغز مشکل دارند که باعث می‌شود همزمان با رشد، بر توانایی و یادگیری کودک تاثیر بگذارد.

وی افزود: این اختلالات در سطوح مختلف به‌خصوص از یک تا دو سالگی بروز پیدا می‌کند و در صورت رسیدگی و درمان نکردن وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در طیف اتیسم نشانه‌های رفتاری در فرد به‌خصوص در کودکان بیشتر دیده می‌شود، گفت:‌ در کمیسیون‌های بهزیستی اینگونه موارد بررسی شده و نظرات ارائه می‌شود و پس از ارزیابی به مراکز توانبخشی اعزام می‌شوند.

منصوری با اشاره به اینکه ۱۳ مرکز توانبخشی روزانه در استان تهران وجود دارد اظهار کرد: در کل کشور ۹۰  مرکز توانبخشی وجود دارد که تهران با وجود ۱۶ شهرستان ۱۳ مرکز را داراست و برنامه آینده سازمان این است که در هر شهرستان مرکز توانبخشی راه اندازی کند.

وی بیان کرد: ممکن است بسیاری از مواردی که اختلالات اتیسمی دارند، معلولیت ذهنی هم داشته باشند به همین دلیل طبق آمار یک درصد افراد جامعه در استان تهران دچار اختلالات اتیسمی هستند.

منصوری افزود: در ۱۳ مراکز توانبخشی تهران حدود ۷۰۰ کودک حضور دارند که تا ۱۸ سال می‌توانند از این مراکز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مرکز شبانه‌روزی توانبخشی مبتلایان به اتیسم در تهران وجود ندارد گفت:  از ۱۳ مراکز توانبخشی ۴ پایگاه دائمی غربال اتیسم وجود دارد که تا پایان سال جاری حدود پنج پایگاه دیگر در تهران افزوده خواهد شد.

منبع: آنا

کد خبر 2441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد