فصل برداشت انگور ابهر، فصل توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

زنجان | سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ابهر از آغاز فصل برداشت انگور توسط گروه همیار شهد شفا بخش ابهر رود زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان خبر داد وگفت : فصل برداشت از باغ انگور زنان سرپرست خانوار فصل توانمند سازی و اشتغال مددجویان است.

 روابط عمومی بهزیستی شهرستان ابهر علی لطیفی با اشاره به توانمند سازی و اشتغال مددجویان در سال جهش تولید اظهار کرد: این گروه همیار دارای باغ انگور و باغ گیاه بید مشک هستند و بصورت فصلی فعالیت دارند که هرساله در فصل بهار گیاه بید مشک برداشت کرده و عرق گیری می کنند و در فصل  پاییز  نیز محصول باغ انگور را برداشت میکنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر 362 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد  297 نفر مستمری بگیر و افزایش یارانه معیشت  دریافت می کنند و تعداد 65 نفر پشت نوبت دریافت مستمری می باشند و از خدمات بهزیستی بهره مند هستند، تصریح کرد: هم‌اینک زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در قالب گروه‌های همیار در گروههای تولیدی پوشاک، بسته بندی حبوبات و رشته‌های سوزن دوزی، پخت نان، کشاورزی و صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

لطیفی خاطر نشان کرد : عمده ترین مشکلات زنان سرپرست خانواده در قالب مشکلات اقتصادی، عدم آگاهی برای اداره امور اقتصادی خانوادگی، نگرش های منفی اجتماعی نسبت به زن سرپرست خانواده، نگرانی نسبت به آینده فرزندان و تعدد و تعارض نقش است .

وی یادآور شد: از راهکارهای تحقق توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فراهم کردن زمینه­ های خوداشتغالی این قشر از جامعه است. خود اشتغالی زنان به توانمندسازی اقتصادی آنان انجامیده و از وابستگی آنان به مردان و سازمان های حمایتی کاسته و از آسیب پذیری آنان می کاهد. همچنین مشارکت فعال زنان در محیط شغلی به افزایش اقتدار شخصی، بین فردی و سیاسی آنان منتهی می شود.

کد خبر 24405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد