تاکنون هیچ گونه مورد فوتی در مراکز نگهداری مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه گزارش نشده است

با تلاش همکاران بهزیستی در استان کرمانشاه و حمایت نهادهای مرتبط با بیماری کرونا خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، جلسه ستاد مبارزه با بیماری کویید ۱۹ مستقر در سازمان بهزیستی کشور به ریاست دکتر قبادی دانا و با حضور اعضای شورای معاونین بهزیستی استان کرمانشاه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

دکتر قبادی دانا در این جلسه عنوان کرد: همه‌گیری بیماری کرونا و تشدید بیماری در موج سوم، لزوم اجرای دقیق تر دستورالعمل ها و اقدامات پیشگیرانه را بیش از پیش مهم و حساس کرده است.

وی افزود: در همین راستا، لازم است مدیران کل در استانها با اشراف بر دستورالعمل ها، شخصا نظارت براجرای کامل پروتکل ها را بر عهده بگیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: نرخ مرگ و میر بیماران آنفولانزا از میزان مرگ و میر بیماران کرونایی بیشتر است که به همین منظور تلاش زیادی برای اختصاص واکسن آنفولانزا جهت استفاده مددجویان ساکن در مراکز شبانه روزی به صورت رایگان انجام شده و لازم است مسئولان و متولیان امر در استانها پیگیری های ویژه برای اجرای آن را در دستور کار قراردهند.

شهاب حسینی معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: با تلاش همکاران بهزیستی در استان و حمایت نهادهای مرتبط با بیماری کرونا خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه گزارش نشده و از مجموع کل مددجویان ساکن در مراکز شبانه روزی تنها تست ۴۰ نفر از آنان مثبت اعلام شد که با اقدامات درمانی لازم بهبودی کامل خود را به دست آورده و هم اکنون هیچ مورد مثبتی در مراکز دولتی و غیر دولتی وجود ندارد.

حسینی افزود: با پیگیرهای انجام شده در استان تاکنون ۱۷۴۹ واحد واکسن آنفولانزا به مراکز نگهداری سالمندان، اعصاب و روان، جسمی حرکتی و ذهنی اختصاص داده شده که ۱۰۰ درصد آن به مدجویان و پرسنل شاغل در آن مراکز تزریق شده است.

به گفته معاون پشتیبانی بهزیستی استان کرمانشاه، ۲۸۲ واحد واکسن به مراکزشبه خانواده و دیگر مراکز حوزه اجتماعی اختصاص یافته که هم اکنون در حال انجام می‌باشد.

دکتر قبادی دانا وضعیت کرمانشاه در مقابله با ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اقدامات و برنامه ریزی های دکتر رضوان مدنی مدیر اسبق ،دکتر محمدی مدیر جدید و همچنین آقای حسینی و دکتر اختیاری از معاونین آن اداره کل، استان کرمانشاه در بین استانهای کشور در شرایط بسیار مطلوبی قرار گرفته که جای تقدیر و تشکر از این فداکاری و تلاش شبانه روزی پرسنل استان را دارد.

کد خبر 24400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد