در رسانه| بیش از هفت هزار همدانی از خدمات مراکز مشاوره بهزیستی بهره‌مند شدند

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان گفت: هفت هزار و ۶۴۳ نفر از خدمات مراکز مشاوره دولتی و خصوصی بهزیستی این استان در ۶ ماهه نخست سال بهره‌مند شدند.

شجاع احسانی روز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا به مناسبت هفته سلامت روان افزود: در این مدت ۹ هزار و ۷۵۹ مورد خدمات مشاوره‌ای برای این تعداد مراجعه کننده ارائه شده است.
وی با بیان اینکه تماس موفق با صدای مشاور در نیمه نخست سال تعداد چهارهزار و ۹۷۹ مورد بوده است تاکید کرد: ۲ مرکز حضوری و صدای مشاوره بهزیستی در استان همدان در طول سال به صورت رایگان خدمات مشاوره‌ حضوری ارائه می‌دهند.
احسانی از کاهش تعرفه‌های مراکز خصوصی در هفته سلامت روان خبر داد و گفت: پرسش و پاسخ در فضای مجازی به سوالات عموم مردم، بازدید از مراکز فعال و تقدیر از فعالان حوزه سلامت روان از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی در این هفته است.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان ادامه داد: سازمان با داشتن ۴۴ مرکز مشاوره غیردولتی در سطح استان شامل ۲۵ مرکز و ۱۰ دفتر خدمات مشاوره و ۹ مرکز سلامت روان محلی در طول سال با برنامه‌های متنوعی در حاشیه شهر و توزیع بروشور و کلاسهای حضوری در مساجد برای خانواده‌ها فعال است که البته کرونا برنامه‌های حضوری را تحت تاثیر قرار داده است.
احسانی خاطرنشان کرد: در خصوص مشاوره ژنتیک، با شناسایی خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر، خدمت رسانی و آزمایش ژنتیک رایگان صورت می‌گیرد که تاکنون ۲۶۰ خانواده‌ شناسایی و در ۸۰ درصد آنها مشاوره ژنتیک انجام شده است.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: سلامت روان به معنی آرامش فیزیکی و کمبود سر و صدا نیست بلکه معنای کلی‌تری دارد و کیفیت زندگی افراد بر آن تاثیرگذار است و سلامتی روان بر طرز فکر، احساس و رفتار روزانه افراد نفوذ دارد.
احسانی با اشاره به اینکه سلامت روانی چیزی فراتر از رهایی از مشکلات افسردگی، اضطراب و یا دیگر مشکلات روانشناسی است، افزود: سلامت روان در توانایی فرد ضمن مواجهه با استرس، غلبه بر چالش‌های زندگی، ساخت روابط و ریکاوری بعد از سختی‌ها بروز پیدا می‌کند.
وی عنوان کرد: سلامت ذهن به این معنا نیست که افراد هیچ مشکلی نداشته باشند، بلکه نحوه مدیریت و برخورد با چالش، میزان آن را نشان می‌دهد.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان افزود: مشاوران سازمان بهزیستی در خط ۱۴۸۰ با ۶ کابین در خصوص تمامی مشکلات از جمله مسائل خانوادگی خدمات مشاوره تلفنی ارائه می‌دهند که در صورت نیاز، به مراکز حضوری ارجاع داده می‌شود.
احسانی از دو برابر شدن شیفت کاری در مراکز مشاوره ۱۴۸۰ در ایام کرونا خبر داد و افزود: علاوه بر ساعات ۸ تا ۱۴، مشاوران شیفت عصر از ساعت ۱۸ الی ۲۴ در خدمت رسانی به مردم آماده هستند.
روز جهانی و هفته سلامت روان با هدف افزایش توجه و آگاهی بخشی در زمینه سلامت روان در بین مردم و مسئولان از ۱۸ تا ۲۴ مهر و با شعار ۲۰۲۰ سازمان جهانی بهداشت «سلامت روان برای همه، سرمایه گذاری بیشتر،دسترسی بیشتر، برای همه، همه جا» برگزار می شود.

کد خبر 24394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد