در رسانه | سبزوار | هویت ۷۵ درصد از سالمندان تحت پوشش بهزیستی سبزوار مجهول ‌است

رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: ۲۰۰ زن و مرد سالمند به صورت شبانه‌روزی در دو مرکز خیریه سالمندان این شهرستان نگهداری می‌شوند که هویت شناسنامه‌ای ۷۵ آنها مجهول‌ است.

سبزوار- ایرنا- مرضیه کسرایی‌فر ضمن اعلام این مطلب افزود: سالمندانی که در دو مرکز خیریه مادر و پدر سبزوار نگهداری می شوند بیشتر فاقد فرزند بوده اند و یا بستگانی موثر ندارند. وی ادامه داد: علاوه بر دو مرکز خیریه سالمندان در سبزوار، یک مرکز روزانه توانبخشی سالمندان هم در این شهر راه اندازی شده است که خدمات توانبخشی، درمانی، آموزشی و فرهنگی به سالمندان ارایه می دهد.

رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: این اداره به افزون بر ۵۰ سالمند نیز در "قالب طرح مراقبت و ویزیت در منزل" خدمات لازم را ارائه می‌کند. وی به افزایش جمعیت سالمندان اشاره و بیان کرد: باید با ارتقای وضعیت سالمندان به لحاظ اقتصادی و بیمه ای شرایط نگهداری آنها در خانواده فراهم شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز گفت: ۱۱.۷ درصد جمعیت ۳۰۶ هزار نفری این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند در حالی ‌که میزان شاخص سالمندی در کشور ۹.۲۸ درصد است.

دکتر فاطمه نوده به افزایش جمعیت سالمند در سبزوار اشاره و بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ارائه انواع خدمات مراقبتی اقدامات موثری به منظور پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت سالمندان انجام داده است.  
وی ادامه داد: در صورتی که افراد قبل از رسیدن به سن سالمندی برنامه‌ریزی دقیق، ورزش و تغذیه سالم را در زندگی روزمره خود رعایت کنند سالمندی شان تبدیل به فرصت می شود.

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر 24362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد