در رسانه| حمایت دولت از خانه‌دار شدن کارگران و مددجویان بهزیستی

استاندار قزوین گفت: دولت از خانه دار شدن کارگران و مددجویان بهزیستی حمایت می‌کند و در این خصوص همراهی و مساعدت های لازم از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه و بانک‌ها پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست مسکن کارگری قزوین اظهار داشت: هر کاری که برای خانه‌دار شدن کارگران در استان بتوان انجام داد، از آن دریغ و مضایقه نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به امور خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر نیز ضروری است و ما باید تا جایی که توان داریم در خدمت این اقشار باشیم و قولی که برای کمک به خانه دار شدن این خانواده ها داده ایم نیز در همین راستا بوده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه هم جامعه کارگری و هم مددجویان بهزیستی مورد حمایت دولت قرار دارند و حق دارند که صاحب مسکن ارزان قیمت شوند، افزود: اداره کل بهزیستی و اتاق تعاون به ترتیب برای ساخت واحدهای مسکونی مددجویان و کارگران متقاضی در اختیار گرفتن ۲ طرح نیمه تمام مسکن مهر در شهرک مهرگان هستند که با توجه به اینکه از گذشته به مجموعه بهزیستی و خانواده های دارای 2 معلول قول مساعد و تعهد اخلاقی در خصوص مسکن داده بودیم، 2 بلوک نیمه ساخت به طور مشروط و در صورت معرفی سرمایه گذار با اهلیت و انعقاد قرارداد با بانک مسکن تا پایان آذر ماه امسال به بهزیستی تحویل داده خواهد شد.

وی اظهار داشت: بلوک های باقی مانده نیز به صورت مشروط و در صورت معرفی سرمایه گذار و انعقاد با بانک مسکن در اختیار اتاق تعاون قرار می گیرد تا صرف تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی به اتحادیه های کارگری و متقاضیان شود.

جمالی پور با بیان اینکه اگر بهزیستی و اتاق تعاون به تعهدات خود تا پایان آذر ماه برای تعیین تکلیف و در اختیار گرفتن این طرح ها عمل نکنند، تصمیم دیگری گرفته خواهد شد بنابراین اداره کل بهزیستی باید تکلیف خود را با خیری که برای ساخت و تکمیل این واحدها اعلام آمادگی کند تکلیف خود را هرچه زودتر و تا قبل از موعد اعلام شده مشخص کند.

استاندار قزوین با بیان اینکه هم بهزیستی و هم اتاق تعاون باید جدول کاری خود را برای پیشبرد طرح هایی که متقاضی ساخت و تحویل آن هستند را به استانداری ارایه دهند، خاطرنشان کرد: ساخت مسکن برای مددجویان دارای فرزند معلول تحت پوشش بهزیستی باید از سوی یک پیمانکار شناسنامه دار و دارای توان مالی دنبال و پیگیری شود تا شاهد تعلل کار نباشیم و بتوان این طرح تا سال آینده تکمیل و در اختیار خانواده های مددجو قرار داد.

وی افزود: در صورت وجود متقاضیان بیشتر برای دریافت مسکن کارگری نیز این آمادگی در استان قزوین وجود دارد تا با حمایت استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و بانک مسکن در زمینه واگذاری و تحویل زمین، صدور مجوزهای قانونی و ارایه تسهیلات مساعدت های لازم به اتاق تعاون ارایه شود

کد خبر 24356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد