ملارد|گره گشایی ایران همدل از نیازمندان ملارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد از اقدامات این اداره در اجرای طرح پویش ایران همدل گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم با تأکید بر  فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر شکل‌گیری «نهضت تعاون و احسان» و تداوم پویش ایران همدل و نهضت کمک مؤمنانه در کشور به دلیل شرایط اقتصادی مردم در پی همه گیری ویروس کرونا، اقداماتی در این خصوص توسط اداره بهزیستی در شهرستان ملارد انجام شد. 

 خادم رئیس ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط این اداره در پویش ایران همدل گفت :  تاکنون تعداد سه هزار و ششصد و ۴۳ سبد کالا شامل اقلامی چون ماکارونی، برنج، عدس،  رب،  چای،  قند و گوشت و همینطور ۴۰۰ بسته نوشت افزار شامل دفتر، مداد رنگی ، کیف و ... تهیه شده که میان نیازمندان و افراد دارای معلولیت  ساکن روستاهای شهرستان ملارد توزیع شده است.

وی افزود: همچنین بیش از  ۲۰۰ سبد کالا شامل اقلام خوراکی و نیز نوشت افزار ویژه زنان سرپرست خانوار  توزیع شد.

خادم ضمن اشاره به اینکه در پویش ایران همدل توانستیم با همراهی معاونت مشارکتهای مردمی گامی در جهت رفع برخی از نیازهای جامعه هدف سازمان برداریم، اضافه کرد: از دیگر اقدامات این اداره استقرار میز خدمت در نماز جمعه مصلی به جهت پاسخگویی و راهنمایی هرچه بهتر مردم ، استقرار کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در میادین اصلی شهرستان و ارائه خدمات روانشناختی به افراد با توجه به شرایط اقتصادی و قرنطینه در زمینه های مختلف جهت کاهش استرس در خانواده ها و به منظور کاهش همسر آزاری، کودک آزاری، طلاق، توزیع تعدادی ماسک و بروشور اطلاع رسانی در بخش های مختلف شهرستان به همت مجتمع خدمات بهزیستی طلوع مهر، ارائه خدمات مشاوره بصورت تهیه فایلهای صوتی و مجازی و برقراری ارتباط هرچه بیشتر میان مردم و کارشناسان اورژانس اجتماعی، تهیه بسته‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده از جمله ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی کننده و صابون یک نفره برای استفاده شخصی کودکان کار و ارائه آموزش های لازم توسط کارشناسان این اداره به جهت رعایت نکات بهداشتی این کودکان  و مواردی دیگر است.

خادم گفت: با توجه به وسعت شهرستان و همینطور تعداد پرونده های توانبخشی و اجتماعی موجود، اجرای طرح هایی چون پویش ایران همدل میتواند تاثیر بسیاری در بهبود وضعیت افراد تحت پوشش داشته باشد. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در پایان خاطرنشان کرد: پس از پایان طرح ایران همدل نیز کماکان بهزیستی آماده دریافت کمکهای نقدی و غیرنقدی شهروندان گرامی و خیران عزیز  میباشد . افراد با مراجعه به ستاد و مراکز بهزیستی شهرستان میتوانند نیت خیرخواهانه خود را عملی کنند.

کد خبر 24342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد